Gå till innehåll

Problem med micen [LÖST]


karro_84

Recommended Posts

Hej,

Jag har installerat windows vista och sedan uppgraderat till win 7. Sedan jag gjort detta så har inte min mic fungerat. Jag har försökt med allt jag kan komma på att testa under ljudinställningar i kontrollpanelen, testat att uppdatera drivrutinerna med mera men det vill inte fungera. Nu har jag köpt ett headset och nu hör jag förvisso vad som spelas in, men även om jag har inspelningen på högsta volym så hör jag knappt vad som är inspelat.

Kan ni hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för dator?

Är det intern eller extern mic?

Hur ser det ut i enhetshanteraren, några utropstecken(Kontrollpanelen/System/Enhetshanteraren)?

Skriv lite mer om vad det är för prylar du har så blir det lättare att hjälpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag visste inte hur mycket som behövdes, så fråga bara så försöker jag svara så gott jag kan.

Det är en Lenovo G550.

Den interna micen funkar inte alls, den externa, som är i ett headset går att tala i så det spelas in men ljudnivån är jättelåg även om jag ställt in micen på högsta volym.

Det står att det fungerar korrekt, det är bara Skype som uppmärksammar att den interna micen inte fungerar alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckades lösa problemet själv. Jag hittade att man kunde förstärka micen och då hjälpte det både med den interna och med den till headsetet. Tack för hjälpen iallafall! :)

Gjorde så här:

Gå in under Startmenyn->Kontrollpanelen->Maskinvara och ljud->Hantera ljudenheter

Gå in under fliken Inspelning och välj vilken mick du vill ställa in. Välj Egenskaper.

Gå in under fliken som heter Nivåer. Här kan du dels ställa in maxvolymen på mikrofonen (max är 100) och sen kan du välja mikrofonförstärkning. Det var mikrofonförstärkning som hjälpte mig.

post-2288-0-52385600-1296649047_thumb.jp

Redigerad av karro_84
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...