Gå till innehåll

Trådlöst Nätverkskort [ LÖST ]


Recommended Posts

Hej

Funderar på att även skaffa mig ett mobilt bredband 4G.

Det står att man tydligen bör / Skall ha ett trådlöst nätverkskort inbyggt, var kan man se om man har det i sin dator ??.

Har inte uppgifterna kvar om min dator, och kan ej finna det någonstans.

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bara sett några få inbyggda modem (inte nätverkskort) för 4G i datorer...

När man skaffar 4G får man väl en USB-dongle/nätverkskort för att peta i ett SIM-kort i? Skulle du ha ett sådant inbyggt i din dator bör du ju ha en slot att stoppa SIM-kortet i också. Det är nog det absolut lättaste sättet att se om det är förberett för 4G i din dator.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att du har uppfattat rätt? Jag förstår inte varför man ska ha ett trådlöst nätverkskort i datorn för att kunna använda mobilt bredband.

Men annars så ser man vad för nätverkskort som finns i datorn genom att titta i Enhetshanteraren och den når man genom att högerklicka på Datorn och välja Hantera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jak kanske har fattat fel, läste på telias hemsida ang 4G, och där stod det i support & komigång ang detta.

Detta stod det, jag fattade nof fel, se nedan

( Info Telia )

( Din dator behöver antingen ett usb-modem, ett pc-kort eller ett inbyggt modem. För att du ska kunna surfa i Telias surfzoner behövs även ett trådlöst nätverkskort, vilket är inbyggt i de flesta moderna bärbara datorer. Allt du behöver göra är att installera ett modem eller pc-kort i din dator.)

Mvh

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telias sufzoner har inte med mobilt bredband att göra utan det gäller att du kan ta med dig din dator till något ställe där Telia har ställt ut en trådlös router (ungefär som att man kan ha en trådlös router hemma) som du får ansluta dig till bara därför att du har Telia mobilt bredband.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...