Gå till innehåll

Fix It Center Setup error [LÖST]


inketera

Recommended Posts

Kan inte installera Microsoft Fix It Center - får felmed. "Fix it center setup encountered an error.

Har sökt info och fått veta att felet finns i registret:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\IniFileMapping\Autorun.inf REG_SZ @SYS:DoesNotExist

Lösningen på problemet är:

This happens because Fix It Center contains an autorun.inf file. As this file is used by many viruses and malware, some anti-virus and anti-malware porgrams disable access to it. There are also solutions online for disabling autorun.inf files via a Registry key.

In my case it was a feature for disabling autorun.inf files completely via a Registry key. Create a new text file and paste the following text into it:

Windows Registry Editor Version 5.00

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\IniFileMapping\Autorun.inf]

@="@SYS:DoesNotExist"

Next, save the file with .reg extension - restoreautorun.reg, for example. Make sure you select "All Files" from Save as type box in Notepad! Close Notepad.

Then double-click the file in Windows Explorer and answer Yes in the dialog. Restart your computer and try running FixIt setup again.

Kan någon förklara på ENKEL DATA svenska hur jag ska göra!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar!

Jag trodde inte förslaget skulle fungera eftersom det inte skulle förändra något i registret - men jag försökte och det funkade inte.

Hade tidigare AVG antivirus med fullt fungerande "FixItCenter", tyvärr bytte jag till PandaCloud när jag bytte HD (enligt den info jag fann skapar flera antivirusprogram samma problem).

Försökte byta tillbaka till AVG men fick samma resultat som vid installationen av FixItCenter.

Gick tillbaka till infosidan:

http://social.microsoft.com/Forums/en-US/fixitcenter/thread/66c8039e-bbee-4cd7-8ef0-65086e3b85c7/

"Thanks for your information. The presence of the registry key "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\IniFileMapping\Autorun.inf" is one of the confirmed causes of this particular error. May I ask what anti-virus/anti-malware software you have ever tried on this computer? I believe the registry key has been previously added to your computer to thwart malware on removable devices. But the registry key unconditionally block both illegitimate and legitimate programs, including setup program for the Fix it Center application.

Given that your computer contains the aforementioned registry key, one workaround for your case is to run Registry Editor (regedit.exe) from the Start menu, and have the registry key temporarily renamed while the Fix it Center application is being installed".

Namnändring? Till vad? Hur?

Kan jag ta bort "den felaktiga nyckeln"? för att omedelbart göra en ny "Autorun.inf"? (Eller tvärtom?)

Vad ska det i så fall stå under "Data" - där det nu står "@SYS:DoesNotExist".

(Naturligtvis gör jag en återställningspunkt och backup innan!!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte svära på att det löser problemet men för att du enkelt skall kunna prova nämnda lösning, har jag skrivit 2 registerfiler... DisableAutorunProtect.reg kör du för att ta bort registervärdet som nämns, varefter du kan prova att installera FixItCenter igen. Osäkert om du kan behöva starta om datorn mellan registerfixen och installationen.

När du har provat klart återställer du registret med RestoreAutorunProtect.reg. Bägge filerna finns i zip-filen.

AutorunProtectFix.zip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerade!!

Körde din fil DisableAutorunProtect.reg och Autorun.inf försvann från registret.

Startade om datorn.

Avinstallerade PandaCloud. Installerade AVG och "FixItCenter".

Körde därefter RestoreAutorunProtect.reg.

Dina båda filer kommer att sparas för ev. framtida problem!

STORT TACK för hjälpen!!!

Redigerad av inketera
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...