Gå till innehåll

Varför ser menyn ut så här?


Skull Kid

Recommended Posts

vad händer om du skriver in hela den där %SystemRoot%\system32\unregmp2.exe, -9997 i kör (i en promt med administrativa rättigheter) och se om det försvinner.

Är säkerligen en registrering av en filtyp som inte körts ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad händer om du skriver in hela den där %SystemRoot%\system32\unregmp2.exe, -9997 i kör (i en promt med administrativa rättigheter) och se om det försvinner.

Är säkerligen en registrering av en filtyp som inte körts ordentligt.

Prövande vad du sa, ingen förändring... menyn ser fortfarande likadan ut. Detta kommer upp när jag försöker köra %SystemRoot%\system32\unregmp2.exe, -9997:

post-13899-0-64712800-1296852947_thumb.j

Redigerad av Skull Kid
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

du kan prova med att kontrollera systemfilsintegriteten.

Skriv cmd i sökrutan, tryck Enter, högerklicka och välj att köra som admin.

Vid prompten skriver du:

sfc /scannow

http://support.microsoft.com/kb/929833

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gissa på där finns eller har funnits en körbar fil i System32 mappen med namnet unregmp2.exe

Kolla gärna om den ligger kvar där och om den inte finns där så har nog registreringen av denna fil inte tagits bort utan blivit kvarlämnad i systemet av okänd anledning.

Tyder man filnamnet så låter det som avregistrera mp2, jag har inte en susning mer än det kan ha & göra med musik eller mediafiler.

Avregistrera systemfiler går att göra med verktyg ifrån t.ex Nirsoft men om sånt verktyg kan få bort listningen vet jag inte.

Det får nog bli en sökning inne i registret isåfall och ta bort dem nycklar som lämnats kvar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gissa på där finns eller har funnits en körbar fil i System32 mappen med namnet unregmp2.exe

Kolla gärna om den ligger kvar där och om den inte finns där så har nog registreringen av denna fil inte tagits bort utan blivit kvarlämnad i systemet av okänd anledning.

Tyder man filnamnet så låter det som avregistrera mp2, jag har inte en susning mer än det kan ha & göra med musik eller mediafiler.

Avregistrera systemfiler går att göra med verktyg ifrån t.ex Nirsoft men om sånt verktyg kan få bort listningen vet jag inte.

Det får nog bli en sökning inne i registret isåfall och ta bort dem nycklar som lämnats kvar :)

Det stämmer! unregmp2.exe ligger i system32 mappen! Vad ska jag göra med den? Det krävs tillåtelse av TrustedInstaller för att få bort den dock :(...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har att göra med Windows Mediaplayer och verkar vara ofarligt

"the main purpose of this software program is to update information in the registry related to the video player. This is an update utility program that is considered safe, and is not considered spyware or adware"

Unregmp2.exe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte bli tvungen att om installera om hela Windows, det vore väldigt synd :(...

Det måste vara någon registernyckel som inte är korrekt...

unregmp2.exe skall överhuvudtaget inte finnas i system32 (i alla fall om du kör Windows 7/Vista). Det kan tyda på någon pågående eller tidigare infektion. Filen skall tas bort, men först bör du nog få till en initierad malware-undersökning. Det kanske löser problemet.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

unregmp2.exe skall överhuvudtaget inte finnas i system32 (i alla fall om du kör Windows 7/Vista). Det kan tyda på någon pågående eller tidigare infektion. Filen skall tas bort, men först bör du nog få till en initierad malware-undersökning. Det kanske löser problemet.

I min Win 7 64 finns den i system32.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I min Win 7 64 finns den i system32.

Hmm... jag använder inte WMP själv, men dom google-sök jag har gjort säger att filen inte skall ligga där. Kan förstås vara fel.

I min W7-x64 finns den i C:\Windows\winsxs\*... men det kanske beror på att jag inte använder WMP som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... jag använder inte WMP själv, men dom google-sök jag har gjort säger att filen inte skall ligga där. Kan förstås vara fel.

I min W7-x64 finns den i C:\Windows\winsxs\*... men det kanske beror på att jag inte använder WMP som sagt.

Där har jag bara två filer och ingen av de båda är den däringa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...