Gå till innehåll

Webbläsarval vilken ska jag välja


DAson

Recommended Posts

Som rubriken lyder så vill jag veta vilken webbläsare som är den bästa att använda idag. Ni får gärna tipsa mig på vilken ni använder och vilken webbläsare som är värt att använda sig av!

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Firefox tillsammans med en handfull oumbärliga addons är mitt självklara val. Men du skulle nog inte bli mycket klokare om alla skrev vad de föredrar här för det skulle bli en salig blandning. Därför tycker jag vi slutar nu när Firefox är i topp för att inte försvåra valet. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder ie8... har testat ie9 några gånger men blivit sur för det inte fungerar som jag vill ha det, och då har den åkt ut igen :P

Sedan Windows 7 har jag bara använt ie8, tidigare med xp använde jag firefox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föredrar IE8 när jag enkelt vill logga in någonstans.

Framförallt för man kör med Roboform men också för många andra program ofta integreras med IE i Windows så har jag låtit den få finnas kvar som vald webläsare.

Tar man exemplet med hur IE använder och lagrar favoriter så ligger dessa filer väldigt lätt åtkomliga och därigenom ännu ett plus för IE8.

Gillar även att programmet har rätt så mycket & välja på genom inställningarna i Internetalternativ.

Farten och hastigheten är ju inte & hurra för i IE8. Något man ser skillnad på om man börjar köra Comodo Dragon. Skillnaden är markant i hastighet vad gäller hur snabbt sidor kan växlas och laddas. Även hastigheten hur lång tid det tar att skapa en ny flik går mycket snabbare i Dragon än i IE8 som fullkomligt pausar & nästan sackar ner processorn.

Minustecknet för Dragon ligger dessvärre på området överföra & komma åt sparade favoriter och få dem över till annan webläsare om man nu inte vill mellanlagra dessa i sitt G-mailkonto. Kunde funnits lite fler inställningsmöjligheter & känns på den biten lite basic. Få in egna grejer i högerklicksmenyn är ett annat område.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...