DAson Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 Som rubriken lyder så vill jag veta vilken webbläsare som är den bästa att använda idag. Ni får gärna tipsa mig på vilken ni använder och vilken webbläsare som är värt att använda sig av! //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erguer Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 Enda svar jag kan ge på din fråga är att smaken är som baken, använd en som du trivs med, själv kör jag med Firefox, men har även Google Chrome... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teodor Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 Jag rekommenderar Firefox 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 Google Chrome ärr inte så tokig. Är bättre på tunga webbsidor än vad IE8 är, har jag märkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 Firefox tillsammans med en handfull oumbärliga addons är mitt självklara val. Men du skulle nog inte bli mycket klokare om alla skrev vad de föredrar här för det skulle bli en salig blandning. Därför tycker jag vi slutar nu när Firefox är i topp för att inte försvåra valet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted February 6, 2011 Author Share Posted February 6, 2011 Ja det finns bara ett val Firefox 3.6 men Firefox 4 är väl bara i Beta än så länge. IE9 blir nog inte bra som dem säger eller. Lås denna tråd! //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pusher Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 Min röst går till Chrome. En väldigt kompetent läsare! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 Jag använder ie8... har testat ie9 några gånger men blivit sur för det inte fungerar som jag vill ha det, och då har den åkt ut igen Sedan Windows 7 har jag bara använt ie8, tidigare med xp använde jag firefox. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 Föredrar IE8 när jag enkelt vill logga in någonstans. Framförallt för man kör med Roboform men också för många andra program ofta integreras med IE i Windows så har jag låtit den få finnas kvar som vald webläsare. Tar man exemplet med hur IE använder och lagrar favoriter så ligger dessa filer väldigt lätt åtkomliga och därigenom ännu ett plus för IE8. Gillar även att programmet har rätt så mycket & välja på genom inställningarna i Internetalternativ. Farten och hastigheten är ju inte & hurra för i IE8. Något man ser skillnad på om man börjar köra Comodo Dragon. Skillnaden är markant i hastighet vad gäller hur snabbt sidor kan växlas och laddas. Även hastigheten hur lång tid det tar att skapa en ny flik går mycket snabbare i Dragon än i IE8 som fullkomligt pausar & nästan sackar ner processorn. Minustecknet för Dragon ligger dessvärre på området överföra & komma åt sparade favoriter och få dem över till annan webläsare om man nu inte vill mellanlagra dessa i sitt G-mailkonto. Kunde funnits lite fler inställningsmöjligheter & känns på den biten lite basic. Få in egna grejer i högerklicksmenyn är ett annat område. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted February 7, 2011 Share Posted February 7, 2011 FF,,, men det som med julskinkan,,, "ska den vara tillagad i ugn eller kokt ? " Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune.K Posted February 7, 2011 Share Posted February 7, 2011 Det går bra att använda mer än en webbläsare för att surfa. Det är dock bara en som kan vara "default" för andra program som vill öppna en webbsida... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts