Gå till innehåll

Hindra att mapp flyttas


NJR

Recommended Posts

Någon som vet hur man hindrar att en mapp flyttas. Har stora mappar på jobbet och titt som tätt lyckas någon släpa in en mapp i en annan mapp av misstag. Kan man "låsa fast" mappen i sin befintliga position på något sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste i så fall bli för hela användarkontot... alltså samtliga mappar och filer. Men jag kan faktiskt inte hitta funktionen... jag kan ju ha fel för mig, hemska tanke. ;)

Skall i alla fall leta lite till.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som en lösning som kunde fungera, att minska känsligheten för drag and drop. Men, jag förstår inte hur, alla förkortningar är rena grekiskan för mig. Inget jag kan göra genom kontrollpanelen eller?

Tack så mycket för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag inte är någon hejare på kompilerad kod, får det bli ett registerhack! ;)

Ladda ner och packa upp SetMouseDragHeightWidth.zip. Dubbelklicka på "SetMouseDragHeightWidth80.reg", godkänn ändringen och starta om datorn.

Nu krävs det ett 80 pixel långt "drag" för att flytta mappen/filen av misstag. Vill du ändra avståndet kan du öppna SetMouseDragHeightWidth80.reg med anteckningar och experimentera med avståndssiffrorna "80"... du måste starta om datorn varje gång du kör filen för att det skall få effekt.

En återställare (ResetMouseDragHeightWidthDefault.reg) finns i zip-filen.

SetMouseDragHeightWidth.zip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...