Hallo friend Posted February 12, 2011 Share Posted February 12, 2011 Hej! Jag undrar hur man ändrar så att "filhämtaren hämtar den aktuella filen till min externa hårddisk istället för till C? Den frågar inte vilken disk. Operativ är win xp. tackar för svar på förhand:D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Hej! Jag undrar hur man ändrar så att "filhämtaren hämtar den aktuella filen till min externa hårddisk istället för till C? Den frågar inte vilken disk. Operativ är win xp. tackar för svar på förhand:D Vilken filhämtare? Gäller det någon webbläsare och i så fall vilken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hallo friend Posted February 14, 2011 Author Share Posted February 14, 2011 Om jag tar "spara som så får jag bara en genväg och saker försvinner på nätet. Jag vill ha den intressanta artikeln på min hårddisk. Om Jag lägger ett bokmärke i fireox är det samma sak. Om jag skriver ut den tar det en massa papper. Min webbläsare är mozilla firefox Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 När du i Firefox ska spara ner en sida för att läsa senare så använder du Arkiv/Spara sida som (eller CTRL+S). Då ska ett litet fönster poppa upp där du kan välja var du vill spara sidan. Är det så du försökt göra? En praktiskt grej är om du skapar en speciell katalog på din externa hårddisk där du samlar alla sådana sidor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Till Firefox har jag ett tillägg som heter Download Manager Tweak och med det kan jag ställa in att alla filer som hämtas ska sparas i en bestämd mapp, som kan ligga på en annan hårddisk. https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/download-manager-tweak/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hallo friend Posted February 14, 2011 Author Share Posted February 14, 2011 Hej! Tack för tillägget till firefox. Jag tackar alla för de svar jag fått Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 Har rensat i tråden och även redigerat en del inlägg för att det ska se begripligt ut efter att jag har raderat några inlägg. Till de som känner sig träffade... skärpning!!! // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts