bmalm Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Min dator kan inte synkronisera med någon Internettidsserver. Jag får time-out för alla jag försöker med. Jag har försökt med time.windows.com, time.nist.gov, time-a.nist.gov, time-b.nist.gov etc. men ingen fungerar. Vad är fel? Jag kör Windows 7 Home Premium på en Packard Bell IMEDIA D7123 med 4Gb RAM o. 360 Gb HDD. Jag har 2 Mb/s ADSL-anslutning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Du kanske har någon brandvägg som spärrar NTP? Det använder UDP port 123. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmalm Posted February 14, 2011 Author Share Posted February 14, 2011 Jag använder G Data InternetSecurity. Jag lade in att den ska släppa fram dubbelriktad komunikation på UDP123 och sedan fungerade det! Tack så mycket! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmalm Posted February 16, 2011 Author Share Posted February 16, 2011 (edited) Tyvärr fungerade det bara en stund! När jag testade nästa dag gick det inte med någon av de Internettidsservrar jag hade satt upp! Jag får hela tiden: "Ett fel uppstod... tidsgränsen överskreds." Jag har lagt in "Port/ntp (123) (UDP) Tillåta Inkommande/utgående" bland regelsatserna och bocken framför är ifylld. Vad är det för fel? Edited February 16, 2011 by bmalm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmalm Posted February 23, 2011 Author Share Posted February 23, 2011 Efter kontakt med G DATA support, visade det sig att det fanns ett fel i brandväggen. Efter uppdatering till G DATA InternetSecurity 2011, var alla problem borta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted February 23, 2011 Share Posted February 23, 2011 Skönt att det löste sig, det är ju viktigt att ha koll på tiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts