Gå till innehåll

IE9 från RC till skarp version


Manneman

Recommended Posts

Japp, och dessutom kommer alla att få IE9 via Windows Update, även de som kör IE8 idag :)

Förutom för dem som kör Windows XP och äldre kanske ska påpekas :)

Lånar tråden lite hoppas det är OK manne,

kan att man släppt "Microsoft Internet Explorer 9 Blocker Toolkit 9.0.8080.16413" som är för samma version som RC'n tyda på att att RC'n kan komma att bli final?

för finns ju egentligen ingen anledning att blockera RC'n i Windows update då den inte distrubieras där..?!

The Internet Explorer 9 Blocker Toolkit enables IT Administrators to disable automatic delivery of Internet Explorer 9 as an important class update via Automatic Updates and the Windows Update and Microsoft Update sites.
Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Postad (redigerade)

Fråga.

Enligt PC för alla i dag torsdag 2011-03-10 kommer Internet Explorer 9 skarp version att finnas tillgänglig på måndag 2011-03-14 efter kl: 18,00 på Microsofts hemsida.

Kommer den även att komma på Windows Uppdate ?? Om den kommer där, vet någon när den isåfall kommer på Windows Uppdate ??

Om ?? vilket är att rekomendera, när det gäller att ladda hem den ?? Windows Uppdate eller Microsofts hemsida ??.

Om man nu laddar ner den via Microsofts hemsida,skrivs den då över på IE8, om man nu kan säga så på mitt språk ??

eller måste man göra något speciellt innan man tar hem den ??

Ha en bra kväll alla.

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag uppgraderade från Beta till RC så var det bara att installera över. Jag förutsätter att det funkar lika bra när den släpps skarp. Dessutom bekräftades det att de som har RC kommer få den skarpa på Windows Update, så det ska absolut gå bra oavsett om man tar hem den manuellt eller via Windows Update.

Väntar själv på besked om den kommer släppas via Windows Update på releasedatumet eller om det kommer dröja ytterligare.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RC betyder Release Candidate och är versionen som är tänkt att gå till skarp version. Den har alltså gått förbi betastadiet och är tänkt att fungera som skarp version. Dock kan det fortfarande rättas till en del nyfunna buggar innan den slutliga releasen.

Naturligtvis kommer det synas på forumet att IE9 finns för nerladdning... jag tror inte det tar många minuter innan någon har skrivit en tråd. :P

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att installera via Windows Update eller att ladda hem själv från MS hemsida kommer inte att göra någon som helst skillnad, det är samma IE.

IE8 kommer att uppgraderas, dvs endast IE9 kommer att finnas kvar efter installation.

Alla inställningar och favoriter kommer att finnas kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

2 st frågor i detta ämne.

Fråga 1

Nu när jag har IE 8 , har jag 2 st ikoner, den ena för 64-bit den andra för 32-bit, kommer det även att vara i IE9 ??

Fråga 2.

När man formaterar om datorn med Windows 7 ,med Windows skiva ( fullversionen ) så när man hämtar uppdateringarna så kan man ju välja vilken man vill ha, exempel, Internet Explorer, Goggle eller någon annan läsare.

Kommer man att kunna välja IE9 direkt, eller måste man först ta hem IE8, och sen uppdatera till IE9 ??

Det var mina sista frågor denna helg, förhoppningsvis.

Hoppas att jag var tydlig med mina frågor.

Trevlig Helg Alla.

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar, ställde frågan för att när jag tittade på Microsofts hemsida, ang nerladdning av Internet Explorer 9 Release Candidate, så står det på den Windows 7 64-bit,( Svenska ) Andra versioner.

Såg då att det även fanns till 32-bit.

Men enligt ditt svar så uppdateras ju både 64-bit & 32-bit när man hämtar hem IE9.

Ha en bra dag

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar, ställde frågan för att när jag tittade på Microsofts hemsida, ang nerladdning av Internet Explorer 9 Release Candidate, så står det på den Windows 7 64-bit,( Svenska ) Andra versioner.

Såg då att det även fanns till 32-bit.

Men enligt ditt svar så uppdateras ju både 64-bit & 32-bit när man hämtar hem IE9.

Jag laddade hem fel och 32 bitars gick inte ens att installera på dator med 64 bitars processor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men det är USA tid som gäller.

Here are the release dates:

US PDT March 14, 21:00

US MDT March 14, 22:00

US CDT March 14, 23:00

US EDT March 15, 00:00

UTC/GMT March 15, 04:00

UK / Ireland March 15, 04:00

Europe March 15, 05:00

Eastern Europe March 15, 6:00

Moscow March 15, 7:00

India March 15, 09:30

China March 15, 12:00

Japan March 15, 13:00

Australia AWST March 15, 12:00

Australia ACST March 15, 13:30

Australia AEST March 15, 14:00

New Zealand March 15, 17:00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det förändrar ju situationen något :( Antog att en tidning som PC för Alla gör om till svensk tid om inget annat står... Och så har de skrivet "månad" i stället för "måndag". Kan de inte göra något rätt!? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det förändrar ju situationen något :( Antog att en tidning som PC för Alla gör om till svensk tid om inget annat står... Och så har de skrivet "månad" i stället för "måndag". Kan de inte göra något rätt!? ;)

Håller med!!

Shit så dåligt!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...