Jump to content

Service Pack 1

Japanmannen

Recommended Posts

• Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Okej, nu har vi installerat sp1 här hemma.

Vad är skillnaden mot förr och då, för en vanlig användare som mig?

Ingen skillnad alls skulle jag säga, det är bara buggfixar för hemanvändare :)

Läs mer om SP1 och dess innehåll http://techworld.idg.se/2.2524/1.368447/har-ar-innehallet-i-windows-7-service-pack-1

Fråga.

Skulle formatera om min dotters dator med Windows 7.

Tänkte att jag då skulle börja med Service Pack 1 först, men tyvärr,kollade bland dom 65 uppdataeringar som kom, men där fanns inte Servpack 1 med, efter det att alla instalerats kom så Serv Pack 1.

Hur gör man för att få den först, så att man slipper dom flesta av uppdateringarna ??

Lasse B

Hur gör man för att få den först, så att man slipper dom flesta av uppdateringarna ??

Hämtar SP1 från Download Center via länken som e-son tidigare tipsade om. Installera detta direkt efter nyinstallation av Windows 7 och sedan kör du Windows Update.

http://www.microsoft.com/downloads/sv-se/details.aspx?FamilyID=c3202ce6-4056-4059-8a1b-3a9b77cdfdda

Satt några kvällar efter releasen och tog backup på de filer som är väsentliga för teman, ikoner osv osv... Blev förvånad över hur lite av dessa som verkligen ändrades. Filerna som tillåter 3:e parts teman ändrades inte. Systemfilerna som innehåller ikoner osv ändrades inte. De jag behövde modda om var ExplorerFrame.dll och explorer.exe (för startorben).

Annars inget påtagligt med SP1... mest vetskapen att det är gjort :P

// Manneman