Gå till innehåll

Min dator för slö för filmer på 3- gb?


Recommended Posts

Hej,

Jag vet inte om detta är rätt forum för min fråga då det kanske inte är en windowsrelaterad fråga utan kanske något annat. Jag vet inte.

Uppspelningen laggar när jag kör filmer på för många gb alltså hög upplösning. Finns det någon lösning på detta? Finns det något program man kan ladda ner som skalar ner eller löser det på annat sätt. Alla lösningar välkomnas. Går det att lösa eller är sanningen att jag måste ha en starkare dator för detta. Jag har en 1,6 ghz, 2 gig ram dator.

Tack för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu nämner du inte vad du har för grafikkort men om det är i samma klass som processorn så är det nog i minsta laget för att spela 720p och definitivt för klent för 1080p.

Högupplösta film-filer brukar visserligen vara större än motsvarande lågupplösta, men det går inte rakt av att påstå att stora film-filer är detsamma som högupplösta. Det är så mycket annat som påverkar filstorleken på en film förutom upplösningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...