Gå till innehåll

Återställningsskivor


Weidmo

Recommended Posts

Hejsan jag har ett litet problem jag skulle vilja ha hjälp med, jag är inte så bra på datorer så jag ska försöka förklara det här så bra jag kan.

Jag skulle vilja göra lite "vistaskivor" eftersom jag inom kort kommer uppgradera till windows 7 och vill ha en säkerhetskopia så jag inte står här utan ett operativ system i handen, jag stoppar in en DVD som jag har hemma och det ser helt normalt ut i början (http://imgur.com/OkVoP) ,men efter det börjar det knasa ut sig och det blir såhär (http://imgur.com/7NBKu). Är det någon som har en aning om vad det är som orsakar det här och om jag kan lösa det genom att bara helt enkelt köpa andra skivor än dem jag har?

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Disc Type:DVD

ODD Drive Letter :E

ODD Name:ATAPI DVD A DH16A6S

ODD Type:MA_DVD_WRITE

Description:

General Exception:Värdet var antingen för stort eller för litet för Int32.Error Code 517:Disc Type:DVD

ODD Drive Letter :E

ODD Name:ATAPI DVD A DH16A6S

ODD Type:MA_DVD_WRITE

Description:

514:Successfully,4. After add boot ability-----Firmware Version:YA17

Står det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sökte på din felkod " Int32.Error Code 517:Disc Type:DVD" på google.

Hittade en med samma fel fast på en ACER, vad jag kan se enligt dina bilder har du en Packard Bell.

Iallafall så fanns det en patchfil att ladda ner från ACER s hemsida, som fixade felet.

Så kolla på din dators hemsida om det finns nåt liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för typ av DVD-skivor du använder, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW?

RW-skivor gick inte att använda för att göra återställningsskivor till min Packard Bell, det är dessutom möjligt att det bara var antingen DVD-R eller DVD+R som var godkänt men det kommer jag inte ihåg. Sedan misslyckades programmet i alla fall att göra skivor och då tog jag kontakt med Packard Bells support varpå de skickade mig skivorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också en till fråga tyvärr, jag har en Packard Bell imedia om jag inte är helt ute och cyklar.

Jag har letat efter en "produktnyckel" eller vad man ska säga att det är, är det någon som vet om det finns någon sån kod till Vista/den modellen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej kanske räknade fel, mycket möjligt :) Men alltså nu är det såhär då:

Jag går till affären imorrn och köper ett par DVD skivor typ +r x1-4 Förhoppningsvis fungerar det, hittade ingen patch på packard bells sida så kan bara hoppas att ett par nya skivor löser det, åker hem försöker få in allt på skivorna. På lördag stoppar jag in windows 7 skivan och kör på, har gjort några förberedelser efter filmen jag såg på CNET TV, borde funka bra :). Tack för alla svar allihopa! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får ett error när jag har laddat ner och försökt använt den där filen det står:

No matched drive detected!

This utility is only for PLDS DVD+-RW DH-16A6s drive.

Detected drives: 0-0-1-0 E:ATAPI DVD A DH 16A6S YA17

Nån som vet vad det betyder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

This utility is only for PLDS DVD+-RW DH-16A6s drive vilket betyder ungefär: Detta program är endast till för PLDS DVD+-RW DH-16A6s drive. Detected drives: 0-0-1-0 E:ATAPI DVD A DH 16A6S YA17 vilket betyder: Upptäckt drive 0-0-1-0 E:ATAPI DVD A DH 16A6S YA17

Redigerad av Teodor
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...