CaAr Posted February 19, 2011 Share Posted February 19, 2011 Hej Jag har windows live messenger på min dator. Jag föredrar att ha statusen: visa som offline som grund, men varje gång jag går in på min mail ändras statusen automatiskt till: tillgänglig. Hur kan jag ändra detta? Jag vill själv välja när jag ska vara tillgänglig. Tacksam för hjälp, även om mitt problem är av ganska så obetydlig karaktär Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted February 19, 2011 Share Posted February 19, 2011 Stänger du ner programmet så loggas du också ut. Det är därför din status blir som den blir, när du loggar in igen. Oavset om du gör det eller när datorn stängs av. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teodor Posted February 19, 2011 Share Posted February 19, 2011 (edited) När du har Windows Live messenger uppe fast inte inloggad så finns det en inställning som heter "Logga in som" kolla på min Print Screen Edited February 19, 2011 by Teodor Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted February 19, 2011 Share Posted February 19, 2011 Du menar att din status ändras varje gång du loggar in på Hotmail via hotmails hemsida, så är detta för att du automatiskt blir inloggad på webmessenger i hotmail. Har ingen live(hot)-mail själv för tillfället men kolla inställningarna för webmessenger i hotmail inställningar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted February 20, 2011 Share Posted February 20, 2011 Status går inte att låsa på MSN. Antingen så är man inloggad och då kan status ställas efter behov. När utloggning sedan sker, nollställs din status, tills nästa inloggning, då status visas som inloggad. Hotmail har ju egentligen inget med MSN att göra i den bemärkelsen, när det gäller status på MSN. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CaAr Posted February 21, 2011 Author Share Posted February 21, 2011 Tack för era svar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts