crummond Posted February 19, 2011 Share Posted February 19, 2011 Jag sitter här med ett äldre program som jag skulle vilja köra i Windows 7. Tyvärr kan jag inte installera det i Windows 7 (64-bit) eller i DOSBox. Tänkte om det kan finnas något sätt att komma runt detta och om någon har några idéer. Problemet med DOSBox är att när jag kör installationsprogrammet, vill den inte starta utan rekommenderar windows 3.11 eller senare. Tacksam för tips Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted February 19, 2011 Share Posted February 19, 2011 Vilken Windows 7 version har du, tänkte ifall Windows 7 XP mode kan vara akutellt. Annars är nog alternativet att köra någon emulator och installera upp en virutuell dator där du kan köra det äldre programmet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crummond Posted February 19, 2011 Author Share Posted February 19, 2011 Glömde säga att jag testade programmet i XP-mode på en Win 7 ultimate utan framgång. Jag läste lite snabbt om Virtual Box. Kanske det är en lösning med en Windows 95 installation??? Är lite på osäker mark här just nu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted February 19, 2011 Share Posted February 19, 2011 (edited) Ja det låter som en fullt möjlig lösning. Gäller bara du har en gammal Windows CD i nån gömma. Edited February 19, 2011 by Nicklas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crummond Posted February 19, 2011 Author Share Posted February 19, 2011 Jag har, tror jag, ett par 95:or kvar på jobbet. Ska testa det nästa vecka och se om jag får igång det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts