Gå till innehåll

Samsung PC Manager "hittar inte" min blu-ray spelare


Berane

Recommended Posts

Hej!

I fjol höstas köpte jag en Samsung UE40C6005 LED-TV tillsammans med en LAN-adapter. Jag laddade ner Samsung PC Manager och installerade på min laptop. Jag kunde då föra över bilder som låg på datorn till TV:n. I torsdags köpte jag en blu-ray spelare, Samsung BD-C5900. När jag installerat den flyttade jag över LAN-adaptern till blu-ray spelaren och kopplade in den på nätverket utan problem. PC Manager på min laptop noterade genast blu-ray spelaren och jag kunde föra över bilder.

Nu installerade jag PC Manager på min stationära dator men den hittade inte blu-ray spelaren. Jag avaktiverade min brandvägg och mitt antivirusprogram ingen skillnad. På min routers hemsida (D-Link DIR 635) kan jag se mina datorer samt blu-ray spelaren (192.168.0.197). Men vad är det som gör att den inte hittas av PC Manager?

Jag kör XP Pro SP3.

Jag är något osäker om detta är rätt forum, men jag tänker att det finns alltid personer med nätverkskunskaper som kanske kan ge några tips. För ytterligare information bifogar jag ett par filer: dels från D-Link, dels från var och en av datorerna som visar PC Manager i "Dela/Ange enhetsprincip"-läget.

D-Link Information_2011-02-20.pdf

PC Manager_CapTechdator_2011-02-20.pdf

PC Manager_amilo_2011-02-20.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Nu äntligen har jag fått "Samsung PC Share Manager" att fungera på min stationära dator.

Jag började misstänka att det kanske var brandväggen som var anledningen till problemet och ringde därför supporten på Eurosecure (ESET Smart Security). Inledningsvis fixade de så att jag fick upp blu-ray spelaren på min "Samsung PC Share Manager". Men, det fungerade fortfarande inte: mitt trådlösa nätverk kom inte upp på blu-ray spelaren (den syns som en ikon med det SSID som jag gett nätverket). I närmare en halvtimma satt jag med supporten i telefon innan det löste sig. ?? Jo, det var två program (.exe-filer) som användes för att kommunicera mellan PC Share Manager och blu-ray spelaren och dessa program "fastnade" i brandväggen. Så snart de tilläts så fungerade det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...