Gå till innehåll

Internetanslutning


Recommended Posts

Vad är det som bestämmer om de används?

Ett antal kriterier. IPv6-anslutning t.ex... vilket ingen av oss har ännu. Tunnelanslutning till lokalt nätverk, används naturligtvis till just det som namnet antyder... en företagsanslutning eller anonymitetstjänst t.ex.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia!

Här kommer lite till.

/candela

Använder du brandväggen i Windows 7?

Är din internet-anslutning markerad som publikt eller privat nätverk?

Hur är det med andra inställningar på den sidan (Kontrollpanelen - Nätverks- och delningscenter i Vista)? I Vista finns något som heter "Nätverksidentifiering" och den måste vara "På".

Har du ändrat några inställningar för nätverksanslutningen?

Sidan http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-vista/Troubleshoot-problems-with-computers-not-appearing-on-the-network-map gäller visserligen Vista med de skriver om att "Link-Layer Topology ..." måste vara förbockade i listan med objekt för nätverksanslutningen.

Eller har du inaktiverat någon tjänst som behövs?

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia!

Internet-anslutning markerad som Offentligt nätverk (Win7).

Aktivera nätverksidentifiering ikryssad (på).

Har inte ändrat några nätverksinställningar.

/candela

PS Använder brandväggen i Windows 7.DS

Redigerad av candela
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en router?

Pröva i så fall att starta om denna ev. återställa denna, jag har varit med om konstiga meddelande om anslutningsproblem som rättat till sig efter omstart av min router.

Visserligen har det inte varit denna typen av problem men det har berört min anslutning gentemot tjänster där jag loggat in och som trotts detta indikerat att jag inte varit ansluten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia!

Samtliga startade via tjänster. Lösningen som presenteras via länken uppfattar jag

så att mitt kabelmodems IPnr = Gatewaynr. Har testat utan lyckat resultat. Skall fortsätta imorgon. Din hänvisning kan vara lösningen.

Återkommer.

Tack för att du ställer upp.

/candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia,

har nu gått igenom de flesta av lösningarna som presenterades.

Har försökt med att lägga till olika IP-adresser i Gateway. Men det resulterar bara i "okänd adress",så nu har jag kört fast :( . Avinstallerade för en tid sedan Bonjour. Kan det ha påverkat?

Hör gärna av dig om du kommer på någon lösning.

Mvh

candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöka duger. Men som du förmodade var det inte så enkelt. Bonjour installerades men

någon förändring skedde inte.Har själv varit inne på den linjen men inte testat förut,men nu vet jag att det inte gick.

Tack i alla fall för att du tagit del av problemet.

Detta kan ju inte vara okänt för Microsoft då det frågas om detta på olika forum. "Lösningarna" är tydligen lika många som frågorna. Resultaten uteblir för det mesta.

Får försöka leva med problemet en tid till. I förlängningen blir det nog en formatering av HD och ominstallation.

Mvh

candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...