Gå till innehåll

Diskrensning


Recommended Posts

På första sidan på forumet står det följande ( Se nedan ), skrivet av Andreas Stenhall.

Så här gör du SP1 permanent på din dator och spar plats.

Blir resuktatet detsamma om man tar bort filerna via diskrensningen ??

När man gör en diskrensning så finns det ju en kolumb, som heter: Säkerhetskopior för servicepack 920 MB,

gjorde detta via diskrensningen, och nu kan jag inte om jag skulle vilja avinstalera SP1.

Min min konsiga fråga var ju om det var någon skillnad i rensning, om man gör som Andreas Stenhall skrivit om, eller via diskrensningen.

Ha en bra dag

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Fråga igen, så jag inte gör fel.

Är det detta man skriver i vid rensning i cmd, kör som administratör ??, se nedan:

%windir%\system32\dism.exe /Online /Cleanup-Image /spsuperseded

Så jag inte gör fel ??

LB

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Kommandot %windir%\system32\dism.exe /Online /Cleanup-Image /spsuperseded är ingen diskrensning i vanlig mening. Det är enbart till för att plocka bort avinstallationsfilerna efter SP1, och göra det permanent installerat.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

%windir%\system32\dism.exe /Online /Cleanup-Image /spsuperseded

Precis, det klistrar du in.

Men jag väntar ett tag, tills det stabiliserat sig och egentligen så kan dessa filer ligga kvar, men det var ju samma sak med Vista och efter ett tag så tog man bort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tyvärr måste fråga för att uppdatera mig bara.

Gjorde man följande.

1 Högerklicka på skrivbordet

2 Nytt

3 Genväg

4 Skriv in CMD >> Nästa >> Slutför.

5 Högerglicka på CMD, kör som administratör, och sedan klistra in, se nedan:

%windir%\system32\dism.exe /Online /Cleanup-Image /spsuperseded

Och sedan enter.

Sista frågan på detta.

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näää... i sökfönstret på startmenyn... skriv cmd och du får upp det direkt i sökresultatet... högerklicka på DEN och välj "kör som admin". Annars följer du din egen beskrivning.

Möjligen får du skriva det manuellt i CMD. Själv kan jag inte klistra in text i ett kommandofönster men det är kanske bara hos mig :)

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör en backup om ni känner er osäker, sen är det bara att ta bort eländet, på köpet får ni en liten rappare dator och mer disk utrymme.

Det räcker inte med att gå till diskrensning för att ta bort SP1 filerna, dom finns kvar efter nästa försök så ni måste välja kör, sen skriver ni cmd och klistrar in följande rad.

%windir%\system32\dism.exe /Online /Cleanup-Image /spsuperseded

Vänta sedan ett tag tills allt är klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det räcker inte med att gå till diskrensning för att ta bort SP1 filerna, dom finns kvar efter nästa försök

OM man tar bort det via Diskrensning så får man felmeddelande att det inte längre finns några filer att ta bort (om man kör det via cmd)... så det stämmer inte riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...