Gå till innehåll

Byta standard Internet Genvägs-ikonen


Nicklas

Recommended Posts

Det verkar helt omöjligt att ändra ikonen för Internet-genvägar i Windows 7. Åtminstone när man har Firefox som default webbläsare om det har någon betydelse. Jag menar alltså den ikonen som kommer om man t.ex drar en URL från webbläsaren ut och släpper den på skrivbordet så det blir en genväg där.

Just nu har jag en ikon väldigt lik den till höger nedan

ff-icons.png

men vill ändra den till något helt annat som passar bättre in med mitt skrivbordstema.

Har googlat o läst i evighet ikväll. Hittat massor som diskuterat det hela men ingen lösning. Nu förlitar jag mig på er här på AoW, t.ex fantastiska registerhacks från e-son. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Firefox Beta 4 är numera omöjligt att byta ikonen på i aktivitetsfältet... men nu var inte det frågan B)

Kopiera adressen. Högerklicka på skrivbordet Nytt - Genväg. Klistra in adressen och klicka dig igenom resten. Efter detta kan du byta ikonen till vad du vill genom högerklick - egenskaper - byt ikon

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu funkade det faktiskt att byta ikon på vanligt sätt genom egenskaper/byt ikon, det gjorde det inte igår. Kanske något av alla tricks jag provade slog igenom med lite fördröjning till slut. :/

Men hur som helst så är det inte riktigt så jag ville ha det. Jag vill alltså ändra standardinställningen så att genvägarna automatiskt får den nya ikonen när jag drar dem från Firefox oxh släpper dem på skrivbordet.

Firefox Beta 4 är numera omöjligt att byta ikonen på i aktivitetsfältet... men nu var inte det frågan B)

Tack för infon. Det kommer ju också att bli ett problem jag vill ha en lösning på den dagen jag byter till 4'an. Har lagt enhetliga ikoner för alla program jag har klistrat på aktivitetsfältet och det vore ju inte så snyggt om Firefox som är ett av dem skulle skilja sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...