Gå till innehåll

Glömt lösenord W7 Starter


Ogge

Recommended Posts

Tjenare!

Min syster har glömt sitt lösenord till sin mini-pc. Den har ingen dvd-läsare och det finns bara ett konto på datorn. Jag har testat att starta i felsäkert läge både med och utan kommandotolk. Hur ska jag göra för att hon ska kunna logga in igen?`

Tack på förhand!

/Oscar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm... hur glömmer man sitt Windowslösen? Nåja... jag ska inte måla f*n på väggen utan förutsätter att alla kan få hjärnsläpp emellanåt :P

Detta gäller Vista men proceduren är samma. Du har också möjligheten att lägga en Windowsskiva på USB och boota från den.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm... hur glömmer man sitt Windowslösen? Nåja... jag ska inte måla f*n på väggen utan förutsätter att alla kan få hjärnsläpp emellanåt :P

Detta gäller Vista men proceduren är samma. Du har också möjligheten att lägga en Windowsskiva på USB och boota från den.

// Manneman

Kan jag köra det från usb? Har ju ingen dvd-läsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja... men du får göra den bootbar. Självklart måste du ha tillgång till en annan dator för att göra detta samt en Windows 7 Starter skiva om du väljer att installera om systemet.

Följ instruktionerna här fram t.o.m kapitel 2. Då kopierar du över vad du väljer att använda, antingen verktyget som nämns i artikeln eller om du väljer Windows 7 Starter för ominstallation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja... men du får göra den bootbar. Självklart måste du ha tillgång till en annan dator för att göra detta samt en Windows 7 Starter skiva om du väljer att installera om systemet.

Följ instruktionerna här fram t.o.m kapitel 2. Då kopierar du över vad du väljer att använda, antingen verktyget som nämns i artikeln eller om du väljer Windows 7 Starter för ominstallation.

Vad "förlorar" jag om jag ominstallerar systemet? Känns faktiskt enklast så, dock har jag ingen W7 Starter skiva så det blir nog svårt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...först packa upp den med WinRAR till skrivbordet t ex, sen högerklickar du på filen och väljer "öppna med" och välj Bränn skivavbildning i Windows..sen så sak du välja USB sickan då..men testa det andra tipset först som ja skrev om. Lycka till :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...