Ogge Posted February 24, 2011 Share Posted February 24, 2011 Tjenare! Min syster har glömt sitt lösenord till sin mini-pc. Den har ingen dvd-läsare och det finns bara ett konto på datorn. Jag har testat att starta i felsäkert läge både med och utan kommandotolk. Hur ska jag göra för att hon ska kunna logga in igen?` Tack på förhand! /Oscar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted February 24, 2011 Share Posted February 24, 2011 Hmmm... hur glömmer man sitt Windowslösen? Nåja... jag ska inte måla f*n på väggen utan förutsätter att alla kan få hjärnsläpp emellanåt Detta gäller Vista men proceduren är samma. Du har också möjligheten att lägga en Windowsskiva på USB och boota från den. // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ogge Posted February 24, 2011 Author Share Posted February 24, 2011 Hmmm... hur glömmer man sitt Windowslösen? Nåja... jag ska inte måla f*n på väggen utan förutsätter att alla kan få hjärnsläpp emellanåt Detta gäller Vista men proceduren är samma. Du har också möjligheten att lägga en Windowsskiva på USB och boota från den. // Manneman Kan jag köra det från usb? Har ju ingen dvd-läsare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted February 24, 2011 Share Posted February 24, 2011 Ja... men du får göra den bootbar. Självklart måste du ha tillgång till en annan dator för att göra detta samt en Windows 7 Starter skiva om du väljer att installera om systemet. Följ instruktionerna här fram t.o.m kapitel 2. Då kopierar du över vad du väljer att använda, antingen verktyget som nämns i artikeln eller om du väljer Windows 7 Starter för ominstallation. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ogge Posted February 24, 2011 Author Share Posted February 24, 2011 Ja... men du får göra den bootbar. Självklart måste du ha tillgång till en annan dator för att göra detta samt en Windows 7 Starter skiva om du väljer att installera om systemet. Följ instruktionerna här fram t.o.m kapitel 2. Då kopierar du över vad du väljer att använda, antingen verktyget som nämns i artikeln eller om du väljer Windows 7 Starter för ominstallation. Vad "förlorar" jag om jag ominstallerar systemet? Känns faktiskt enklast så, dock har jag ingen W7 Starter skiva så det blir nog svårt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCfreak Posted February 24, 2011 Share Posted February 24, 2011 (edited) ta bort lösenord Kanske kan va något om du kan bränna in det på en USB sticka. Eller kolla detta, låter logiskt Adminkonto Lycka till Edited February 24, 2011 by PCfreak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ogge Posted February 24, 2011 Author Share Posted February 24, 2011 ta bort lösenord Kanske kan va något om du kan bränna in det på en USB sticka. Hur bränner jag enklast in det på usb? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCfreak Posted February 24, 2011 Share Posted February 24, 2011 ...först packa upp den med WinRAR till skrivbordet t ex, sen högerklickar du på filen och väljer "öppna med" och välj Bränn skivavbildning i Windows..sen så sak du välja USB sickan då..men testa det andra tipset först som ja skrev om. Lycka till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ogge Posted February 24, 2011 Author Share Posted February 24, 2011 Tack något otroligt PCfreak! Har äntligen fått det att funka med Offline NT Password och har nu en glad syster! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts