Jump to content

Error 123 i WAIK kommandotolk

e-son

Recommended Posts

Försöker skapa en .iso av min nya W7-image. men oscdimg.exe gillar tydligen inte mig. Jag har uppdaterat WAIK med SP1-tilläggen, om det nu har någon betydelse. Kommandot jag kör är följande...

oscdimg.exe lW7_SP1 -tMM/DD/YYYY:hh:mm -m -u2 bC:\W7_DATA\boot\etfsboot.com C:\W7_DATA C:\W7_SP1_EN.ISO

Felmeddelandet är följande...

ERROR: Could not delete existing file "ûbC:\W7_DATA\boot\etfsboot.com"
Error 123

Kanske någon som är mer hemma än mig på WAIK, kan säga vad jag gör för fel?

Ser ut som att Waik tolkar "-"'et före b som ett "û", lite som att kommandotolken (waik) skulle köras i ett annat språk eller en annan tangentbordslayout. hmm prova använda - på numeriska tangetbordet kaske eller om det fungerar att infoga ett - ascii kod.

Ser ut som att Waik tolkar "-"'et före b som ett "û", lite som att kommandotolken (waik) skulle köras i ett annat språk eller en annan tangentbordslayout. hmm prova använda - på numeriska tangetbordet kaske eller om det fungerar att infoga ett - ascii kod.

Funkar inte. Har testat det mesta inkl. att klistra in från ett oformaterat .txt-dokument.

Har också provat med den svenska image jag gjorde tidigare i veckan och som bevisligen fungerar. Jag tillverkade då ison i vLite. Kan naturligtvis göra samma sak med denna engelska image, men ville ta tillfället i akt att lära mig något nytt... och då blev det genast en prestigesak... :rolleyes:

Men om du skippar inklistrings momentet och skriver hela kommandot gör detta någon skillnad?!

Blir inte klok på detta! Har installerat om WAIK, och nu också testat med att packa upp en image från originalfilen "7600.16385.090713-1255_x64fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRMCULXFRER_EN_DVD.iso"... och får samma fel på den när jag försöker skapa en ny iso. :(