Gå till innehåll

Error 123 i WAIK kommandotolk


e-son

Recommended Posts

Försöker skapa en .iso av min nya W7-image. men oscdimg.exe gillar tydligen inte mig. Jag har uppdaterat WAIK med SP1-tilläggen, om det nu har någon betydelse. Kommandot jag kör är följande...

oscdimg.exe lW7_SP1 -tMM/DD/YYYY:hh:mm -m -u2 bC:\W7_DATA\boot\etfsboot.com C:\W7_DATA C:\W7_SP1_EN.ISO

Felmeddelandet är följande...

ERROR: Could not delete existing file "ûbC:\W7_DATA\boot\etfsboot.com"
Error 123

Kanske någon som är mer hemma än mig på WAIK, kan säga vad jag gör för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också lagt märke till det, men vet inte var "û" kommer ifrån. Det skall inte vara med i kommandot, om jag har förstått det hela rätt. Jag är som sagt inte så hemma på detta... försöker lära mig lite mer. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut som att Waik tolkar "-"'et före b som ett "û", lite som att kommandotolken (waik) skulle köras i ett annat språk eller en annan tangentbordslayout. hmm prova använda - på numeriska tangetbordet kaske eller om det fungerar att infoga ett - ascii kod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut som att Waik tolkar "-"'et före b som ett "û", lite som att kommandotolken (waik) skulle köras i ett annat språk eller en annan tangentbordslayout. hmm prova använda - på numeriska tangetbordet kaske eller om det fungerar att infoga ett - ascii kod.

Funkar inte. Har testat det mesta inkl. att klistra in från ett oformaterat .txt-dokument.

Har också provat med den svenska image jag gjorde tidigare i veckan och som bevisligen fungerar. Jag tillverkade då ison i vLite. Kan naturligtvis göra samma sak med denna engelska image, men ville ta tillfället i akt att lära mig något nytt... och då blev det genast en prestigesak... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om du skippar inklistrings momentet och skriver hela kommandot gör detta någon skillnad?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir inte klok på detta! Har installerat om WAIK, och nu också testat med att packa upp en image från originalfilen "7600.16385.090713-1255_x64fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRMCULXFRER_EN_DVD.iso"... och får samma fel på den när jag försöker skapa en ny iso. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...