Gå till innehåll

Acer Aspire One Happy-N55Db2b


Recommended Posts

post-964-0-09543100-1298617901_thumb.jpg

Ska stoppa i 2GB ram i min Acer Aspire One Happy-N55Db2b, men jag får inte bort bakstycket riktigt.

Det sitter 7 stjärnskruvar på undersidan, och när jag tagit bort dessa så kan jag pilla bort plasten i framkanten och en liten bit in på kortsidorna.

Sedan verkar den sitta och jag vill inte bryta om plasten ger sig.

Finns det någon som bytt minne i en sådan och kan ge mig tips hur jag ska få bort bakstycket.

Jag bifogar en bild på maskinen så ni ser vilken det rör sig om.

Har Googlat men inte hittat något relevant som visar hur det går till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade runt lite på nätet och det verkar vara dåligt med info om just din modell. Däremot hittade jag hur man gör på Acer Aspire One som jag misstänker är liknande.

Om inget annat kan det kanske ge dig lite ledtrådar?

http://www.crunchgear.com/2008/08/28/how-to-add-ram-to-the-acer-aspire-one-netbook/

Mvh // Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den påminner om min, det som skiljer de åt på undersiadn är att min undersida inte har någon liten lucka.

Tror jag det kan vara samma.

Att jag måste ta bort tangentbordet, tittade på det igår, men tänkte, inte f-n ska man behöva göra det.

Får kolla på det när jag kommer hem från jobbet ikväll.

Tänk va enkelt det varit om det var som på de gammla laptopparna,

bara en lte lucka på undersidan att ta bort sedan stoppa i minnet, dit med luckan, i med batteriet och starta upp...

Tack för tipset.

Hälsar Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk va enkelt det varit om det var som på de gammla laptopparna

Instämmer!

Hade samma problem med Acer-dator... ett jäkla pillande med tangentbordet . På den satt den ena minnesmodulen under en lucka på undersidan och den andra under tangentbordet. Det är så korkat så man smäller av :blink:

Lycka till!

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått bort t-bordet, gick ganska enkelt. Under t-bordet satt ytterligare några skruvar, men inte f-n gick det att ta bort moderkortet.

Vet inte vad det är som håller i det, är löst i kanterna, men sitter i mitten.

Hårddisken går inte heller att få bort, om jag inte bryter sönder en plastplupp.

Minnet sitter givetvis på undersidan av moderkortet.

Nya tips tages emot tacksamt.

Är det så att man inte ska kunna uppgradera/byta vid haveri, hårddisk eller minne?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det så att man inte ska kunna uppgradera/byta vid haveri, hårddisk eller minne?

Helt riktigt... eller du skall i alla fall inte kunna göra det själv. Helst skall du ge upp, kasta skiten och köpa en ny dator. Om du envisas med att laga grejerna skall du tvingas betala någon serviceverkstad så mycket så att du inte tycker det är lönt, utan köper en ny i alla fall.

Bara att inse och acceptera att det är så det kapitalistiska systemet fungerar. Bra eller dåligt avgör du själv. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckades. Det var enklare än man kan tro.

När man fått bort t-bordet så skulle man trycka i ett hål med en penna el.dyl så lossnade understycket.

Där under fanns hårddisken och minnet åtkommligt.

Nu rullar den på igen, med 2 GB DDR3.

Tack för tipsen och trevlig helg på er.

Hälsar Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...