Gå till innehåll

Integrera servicepacket misslyckas


Gepe

Recommended Posts

Jag har försökt att göra en ny installationsskiva med integrerat servicepack men det funkar inte. Jag har använt mej av programmet RT Se7en Lite och testat på två olika datorer med samma resultat. På den ena datorn jobbade programmet fram till 12 procent sen kom det upp en ruta att det misslyckats. På den andra datorn kom jag upp till 50 procent och sedan blev det samma visa. Jag vet inte om det har betydelse att jag använder en OEM-version av Windows 7. Är det någon på forumet som lyckats med integreringen och vad kan det vara för fel?

RT Se7en Lite

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RT 7 Lite är nog ett väldigt osäkert sätt att slipstreama SP1. Programmet är långt ifrån färdigt, och personligen tycker jag det är ganska dåligt. Enda någorlunda säkra sättet att slipstreama SP1, är att göra det manuellt.

Hittar just nu ingen guide men det kommer tydligen en här, så småningom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något som förmodligen bidrar till att göra det svårt är att installationsskivan ju faktiskt innehåller flera olika versioner av windows 7 bl.a Basic, Home premium och Ultimate. Jag försökte följa en guide där man bl.a. skulle packa upp en mängd filer i servicepacket för windows 7 64-bit. När jag var klar hade servicepackets storlek vuxit till drygt 6 GB så det rör sig om en fruktansvärd massa filer som ska hamna rätt.

Det var bättre förr, på XP-tiden, då var det en version som skulle hamna rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är 4 olika index som skall packas upp och bearbetas, men så mycket svårare tycker jag inte det blir... det tar bara längre tid eftersom man måste upprepa flera moment 4 ggr. Det är också väldigt mycket språkrelaterade filer med i paketet.

Så här ser det ut färdiguppackat... ;)

post-1936-0-75814100-1298738508_thumb.pn

Edit:

Samtliga .cab-filer borttagna då!

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft anser tydligen att det inte går att integrera.

Det är den officiella hållningen. Man har lagt till några kodsträngar som skall göra offline-installation omöjlig, men dom går att ändra. Jag har nyligen gjort det! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sammanfattningsvis kan man säga att det är fullständigt uruselt av microsoft att inte släppa färdiga .iso till allmänheten. Varför skall jag tvingas lägga ytterligare en timmes jobb på att uppdatera systemet efter en ominstallation? :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...