Gå till innehåll

Nyinstallation [LÖST]


mogge.m

Recommended Posts

[LÖST]Jag har köpt en ny dator och undrar om det finns något bra program så jag kan kopiera hela hårddisken så jag får med alla program jag har på den gamla så jag inte behöver installera ett och ett.

Redigerad av mogge.m
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns klonverktyg men då du nästan garanterat kommer att få problem med drivrutiner som inte stämmer överens med din nya hårdvara rekommenderar jag att du installerar om allt manuellt. Det skulle jag gjort i vilket fall som helst då det är ett bra tillfälle att bli av med gammalt skräp som med tiden oundvikligen smyger sig in lite här och där i systemet. En tredje anledning som visserligen är lätt att kringgå är din gamla Windows licens som om det är en OEM licens är knuten till din gamla dator och inte får flyttas till den nya.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för att göra det enkelt så kan du köra med portabla versioner i din nya burk, dom flesta finns som portabla versioner.

Då lägger du dom på annan partition och gör en genväg till aktivitetsfältet eller någon form av rocket dock...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte behöver ha allt som finns i maskinen.

Precis. Det är ju ett bra tillfälle att fundera på vad man verkligen behöver och ifall man kan göra något på ett smartare sätt än tidigare. Kanske dela upp saker på olika hårddiskar/partitioner eller bara strukturera upp det mer logiskt i kataloger. Sådant som kan vara jobbigt att ta tag i när man har en jäkla röra men går lättare om man tar det för vana i ett nytt rent system.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...