Cynthia Posted February 26, 2011 Share Posted February 26, 2011 Laddade ner senaste versionen 3.3.1 Final. I den första versionen 3.3.0 hade man ju plankat OpenOffice ikonerna som hamnar på skrivbordet och i aktivitetsfältet. Den här gången blev de lite annorlunda. Verkar ju också som om de svenska översättarna har övergett OpenOffice och gått över till det här programmet. Verkar hända lite mer med det här programmet än det andra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 27, 2011 Share Posted February 27, 2011 ALLA har övergett OOo... LibreOffice distribueras nu också som standard med en av dom absolut bästa linux-disterna... Pardus! Pardus på svenska. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted February 27, 2011 Share Posted February 27, 2011 Men varför är LibreOffice större än OO.o? Installerade LibreOffice utan Base: 454 mb. OO.o-installationen (3.3.0, inklusive Base) var mindre än 400 mb. Också installationsprogrammet (multi) är större: 213 mb; OO.o (svensk, utan Java): 131 mb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 27, 2011 Share Posted February 27, 2011 Men varför är LibreOffice större än OO.o? Installerade LibreOffice utan Base: 454 mb. OO.o-installationen (3.3.0, inklusive Base) var mindre än 400 mb. Också installationsprogrammet (multi) är större: 213 mb; OO.o (svensk, utan Java): 131 mb. Min installationskatalog är bara 341 MB... ...inkl. Base! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted February 27, 2011 Share Posted February 27, 2011 Något annat du valde bort? Mappen share\extensions är rätt stor (163 mb). En komplett portabel installation: 428 mb, enligt uppgift. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 27, 2011 Share Posted February 27, 2011 Kan inte MINNAS att jag valde bort något, men inte helt omöjligt. Har däremot ett svagt minne av att jag plockade bort en helsikes massa språkrelaterade filer... fast minnet kan svika även där. Har dock inte uppgraderat till senaste version ännu, utan kör v3.3.0! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted February 27, 2011 Share Posted February 27, 2011 Gjorde en ren installation av 3.3.1. Tog nu bort 110 mb ordlistor (har svenska, engelsk, tyska kvar). Total storlek är nu 344 mb. Då har jag det svenska hjälp-paketet installerat. Kanske onödigt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 27, 2011 Share Posted February 27, 2011 Då var det nog inget fel på minnet, det var säkert ordlistorna jag tog bort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts