swag Posted February 28, 2011 Share Posted February 28, 2011 hej skulle vilja rippa en köp blueray dvd måste man ha en blueray spelare i datan för att rippa .eller går det med en vanlig dvd brännare. någon som vet vilka program jag ska ha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JimmyJazz Posted February 28, 2011 Share Posted February 28, 2011 (edited) AnydvdHD Edited February 28, 2011 by JimmyJazz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gepe Posted February 28, 2011 Share Posted February 28, 2011 Du behöver en Blu-ray-brännare eller Blu-ray-läsare. LG Blu-ray brännare Liteon Blu-ray läsare och ett program som fungerar DVDFab Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted March 1, 2011 Author Share Posted March 1, 2011 ok så jag måste ha en sådan brännare eller läsare för att rippa den till skrivbordet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gepe Posted March 1, 2011 Share Posted March 1, 2011 Ja eller den typen av brännare eller läsare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted March 5, 2011 Author Share Posted March 5, 2011 ok köpte en nu. vet någon detta när jag ripper en köp blueray i mkv programet så blir det 2 filer vet någon om detta är så för andra också .en va på 512 mb den andra 41 gb.men det är samma film på bägge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gepe Posted March 5, 2011 Share Posted March 5, 2011 Nu vet jag inte vad du använder för program. Själv använder jag DVDFab och om jag rippar e.x. Batman Begins till mkv-formatet så får jag tre filer med filändelserna sub, mkv och idx. Störst blir mkv-filen följt av sub-filen. Alla filerna lägger jag i en mapp som jag öppnar med Mediaplayer Classic. I normala fall gör jag aldrig några mkv-rippningar utan jag kopierar blu-ray-filmen till ISO-formatet eftersom jag spelar upp den i en mediaspelare som är kopplad till TV. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted March 5, 2011 Author Share Posted March 5, 2011 ok men då gör jag rätt har just nu testat en program som heter makeMKV. har också dvdfab då fick jag en stor iso fil har också mitt kopplat till tv .men ska se om jag kan spela upp min iso fil jag gjort nu på 40gb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted March 6, 2011 Author Share Posted March 6, 2011 hej igen hur gör du när du spelar upp blu ray iso filen som är 40 gb på tv skulle vilja veta va du använder för saker har en minimac till media server med programvaran plex i men det går inte att spela upp iso format när det gäller bluray som det set ut. vanliga iso format från dvd funkar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gepe Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 Jag har en Roxcore EZ-play HD. Jag kör den med USB-ansluten extern HDD. Roxcoren klarar blu-ray i ISO-format. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts