nalle-gbg Postad Mars 1, 2011 Dela Postad Mars 1, 2011 Har Outlook Express som mailprogram och har två frågor. 1. Hur gör man lättast en back-up på de mail man har i "inkorg" samt i "skickat"? 2. Outlook Express har vid ett tidigare tillfälle själv tömt hela inkorgen på mail, antagligen beroende på utrymmesbrist. Så där blev tomt. Jag tror att dessa mail hamnade nånstans långt ner i Windows som dbx-filer. Går det att återskapa mailen som ligger där som dbx-filer och hur i så fall? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
IT doktorn Postad Mars 1, 2011 Dela Postad Mars 1, 2011 (redigerade) 1= Starta Outlook och gå till fliken verktyg, sen väljer du fliken alternativ sedan fliken underhåll, slutligen väljer du knappen mapp och ändra där till en annan hårddisk eller dylikt så har du en backup för alltid. Sen kan du återställa vid behov från ditt val av lagringsplatsen via arkiv och importera. 2= Prova Recuva på http://www.piriform.com/recuva När du installerat detta program så finns ett val att återskapa Email. Redigerad Mars 1, 2011 av IT doktorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
nalle-gbg Postad Mars 3, 2011 Författare Dela Postad Mars 3, 2011 Tack tack. Det låter ju som lösningarna finns nära till hands. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Recommended Posts
Delta i dialogen
Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.