nalle-gbg Posted March 1, 2011 Share Posted March 1, 2011 Har Outlook Express som mailprogram och har två frågor. 1. Hur gör man lättast en back-up på de mail man har i "inkorg" samt i "skickat"? 2. Outlook Express har vid ett tidigare tillfälle själv tömt hela inkorgen på mail, antagligen beroende på utrymmesbrist. Så där blev tomt. Jag tror att dessa mail hamnade nånstans långt ner i Windows som dbx-filer. Går det att återskapa mailen som ligger där som dbx-filer och hur i så fall? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
IT doktorn Posted March 1, 2011 Share Posted March 1, 2011 (edited) 1= Starta Outlook och gå till fliken verktyg, sen väljer du fliken alternativ sedan fliken underhåll, slutligen väljer du knappen mapp och ändra där till en annan hårddisk eller dylikt så har du en backup för alltid. Sen kan du återställa vid behov från ditt val av lagringsplatsen via arkiv och importera. 2= Prova Recuva på http://www.piriform.com/recuva När du installerat detta program så finns ett val att återskapa Email. Edited March 1, 2011 by IT doktorn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nalle-gbg Posted March 3, 2011 Author Share Posted March 3, 2011 Tack tack. Det låter ju som lösningarna finns nära till hands. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.