work Posted March 1, 2011 Share Posted March 1, 2011 http://www.pconline.se/artiklar/slimdrivers-uppdatera-drivrutiner/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted March 5, 2011 Share Posted March 5, 2011 Lite knepigt att man inte kan få se lite mer info om vad den tänker installera. Känns lite olustigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted March 5, 2011 Share Posted March 5, 2011 (edited) Klickar man på Download Update blir man inte klokare. Edited March 5, 2011 by Cynthia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
work Posted March 5, 2011 Author Share Posted March 5, 2011 Klick på yes, yes, Continue och yes efter varje information Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 Kruxet är ju att du inte vet exakt vilken drivrutin som har uppdaterats och till vilken version och om det är en drivrutin från Microsoft eller tillverkaren av mojängen som har använts. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marion Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 (edited) Kruxet är ju att du inte vet exakt vilken drivrutin som har uppdaterats och till vilken version och om det är en drivrutin från Microsoft eller tillverkaren av mojängen som har använts. Man skall inte använda något "driverprogram" som detta, det finns flera. Har testat alla, och har bytt ner mig varje gång. Ofta med en krasch. Det finns undantag när det kan var värt ett försök, kolla här: Jag leker med macbook som jag botcampat in Win7. Jag fick aldrig till drivrutinen för Bluetooten att fungera, gjorde precis som mac och windows föreslog i sina guider, bråkat med detta länge. Testa med detta slimdrivers, detta tog hem Vidcomm kompletta program/driver, och det starta bannemej. Det trodde jag inte Så work tack för tipset, men jag kommer bara använda det till högtidliga tillfällen. Jag menar, det är värt ett försök när inte enhets-hanteran listar tillverkaren gälllande "okänd enhet". Edited March 6, 2011 by mario Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pusher Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 Har testat programmet och det verkar rätt smidigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
IT doktorn Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 Tycker som en del andra att man skall undvika dessa program men kunde inte hålla mig Hittade 4 drivrutiner till en Amilo 1650G och lite rappare blev den. Så det är bara att göra en backup först och sen testa för er som är lite rädd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marion Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 Tycker som en del andra att man skall undvika dessa program men kunde inte hålla mig Hittade 4 drivrutiner till en Amilo 1650G och lite rappare blev den. På vilket sätt skulle den bli rappare av en "nyare/annan" drivers? Psykologi kanske? Som jag sa, drivers som inte listade i enhethant. hitta den för mej, skitbra, men där går gränsen för dessa online-scanner-whizdriver-skräpet. Dom är dessutom ett nedrans virus på nätet när man skall leta after tillverkarens drivers. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
IT doktorn Posted March 7, 2011 Share Posted March 7, 2011 Alla drivrutiner finns inte via Windows update, så i vissa fall kan dessa program fungera, i mitt fall fann den uppdateringar för wlan, nätverk, grafik, ljudkort, sdcard reader, då jag kör Windows 7 så har inte sdkort läsaren fungerat korrekt förrän nu och snabbare respons med den nya grafikdrivrutinen. Nu är ju alla datorer olika men för vissa kan man få en högre prestanda ökning och främst då gällande nyare drivrutiner för grafikkort som i första hand styr snabbheten av en dator. Dock kan en äldre drivrutin vara bättre i vissa fall beroende på dator modell. Man får prova sig fram, främst på äldre datorer. Man skall akta sig för att uppdatera alla uppdateringar på en gång med dessa program och i första hand uppdatera grafik, ljud, wlan, nätverkskort. Som servicetekniker i 15år har jag provat mycket på både gott och ont. Och gör en backup av ert system, innan ni börjar testa. Har man en bra dator som fungerar finns ingen anledning att testa dessa program, är man dator nörd så är svaret ja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 ...är man dator nörd så är svaret ja Hehe... klockren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted April 2, 2011 Share Posted April 2, 2011 SlimDrivers 2.2.4118.505 http://www.driverupdate.net/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gepe Posted April 2, 2011 Share Posted April 2, 2011 Kräver numera registrering för att komma åt att ladda ner uppgraderade drivrutiner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 Tog hem senaste SlimDrivers för den uppdaterar programmet automatiskt som ni vet. Men när jag skulle uppdatera grafikkortet i datorn alltså Dator 3 Dator 2 är inte i gång, så ville programmet att jag skulle registrera innan den kan hämta hem drivrutiner, så ska det väl inte vara med Free versionen ganska störande må jag säga. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts