Gå till innehåll

Korrigera registret i Windows Vista [LÖST]


Jamte

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Hej!

Har installerat Vista på en ny hårddisk och installerat alla program men cd-rom-enheten slutade fungera, troligen efter installation av sista programmet Pinnacles TVCenter. Installationen är helt perfekt utom att just cd-enheten har lagt av. Det är så tråkigt och tidsödande att göra om jobbet igen så jag hoppas att någon som behärskar registret kan tipsa mig.

Följande meddelande kommer upp vid försök att installera om drivrutinen :

"Den här maskinvaran kan inte startas eftersom dess konfigurationsinformation i registret är ofullständig eller skadad. (Kod19)"

Har provat alla varianter jag känner till om installation av drivrutiner och letat i registret men hittar inte information om detta.

I den gamla hårddisken har jag också sökt information i registret men inte hittat rätt ställe där heller, det borde ju finnas användbar information där.

Finns det någon som kan registerhantering och ge mig tips om detta?

Jag har avinstallerat cd-rom enheten och installerat igen men det fungerade inte.

Fick hjälp av huvudmoderatorn Cecilia på E-Forum med den här länken till Microsoft: http://support.microsoft.com/kb/314060/

Tog bort lower filter och startade om.

Fungerar perfekt.

Redigerad av Jamte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...