Gå till innehåll

Media Player 12


CGD

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Tack för tipset Gepe :)

Inte bland de enklaste & lyckas hitta effekten men nu sitter den där.

Verkar som flera av dessa funktioner flyttats och inte längre går & visa i huvudfönstret. Har försökt komma åt den grafiska equalizern via Förbättringar också i menyn men den tycks inte funka alls i min spelare. Det visas bara ett svart fält i nederkanten hos mej. Hade visst Textremsor aktiverade, därför visades det svarta fältet. [Löst]

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag har WMP 12 och det ser inte likadant ut. Jag kan inte få fram visuella effekter när spelaren är i normalläge. Jag hittar en väg för att kunna ladda ner effekter.

Men om jag växlar över till den lilla WMP så kan jag få fram visuella effekter. Men som sagt går det att få fram dem även i normalläget? Försökte ta en Print Scren men jag hittar inte var bilden hamnar.

Hittade den spelare du använder. Det är ett annat skal och där kan jag också få fram visuella effekter. Men som jag skrev tidigare jag skulle vilja ha fram det i huvudfönstret.

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du använder PrtSc på tangentbordet så är tanken att bilden ska lagras i urklippshanteraren. Alltså behövs bara ett redigeringsprogram för bilder liknande Paint i Windows för därefter klistra in bilden som kom ifrån Print screen.

Enkelt som en liten plätt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är samma hos mej, har ännu inte hittat någon lösning om det är möjligt & visa dessa funktioner i normalläget/huvudfönstret.

Ser ut som man har plockat bort stödet i mediaspelaren WMP 12.

Likadant med funktionen som tidigare fanns via högerklicksmenyn i Aktivitetsfältet i nedre delen av skärmen (XP). Förut kunde man aktivera en liten miniatyrspelare i verktygsfältet. Den som finns i sjuan sitter istället som pinnad med enbart kontrollen för uppspelning men tycks sakna visningsläget för t.ex effekter.

På ett vis så är de lite synd att man krånglat till de för användaren att lätt kunna nå ljudinställningarna m.m. men samtidigt ett + att man valt & ta fram ett lite annat gränssnitt som inte påminner så mycket om PcLinuxOS. Ett ganska mörkt och lite tungt panelintryck som återfinns i WMP10 & WMP11.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag kan det där med Print Screen men jag hittar bara inte var bilden lägger sig. Urklippshanteraren? Var skall den finnas? Jag har ett USA Windows 7 Ultimate som jag sedan bytt språk på till svenska.

Ja det verkar ju vara så att Microsoft har tagit bort den funktionen. Jag uppskattar verkligen att du ger dig tid att svara. Det är bra att få sina farhågor bekräftade utav någon annan.

Jag har nu kört den här 64 bitars sjuan och visst finns det sådant som är eller skulle kunna vara bättre än på XP. Men användarmässigt, för en användare som ändra lite på saker och ting, är detta program rena katastrofen. XP som jag kört fram till nu har ett betydligt bättre användränk. (Bytte inte Microsoft chefkonstruktör eller något sådant när Vista började tas fram?) Men jag behöver ju mer än de fyra gigabyte minne jag har idag så jag blir nog också tvingad att fortsätta med en 64 bitars Sjua. Är det ide att hoppas på en förbättring till Åttan?

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan det där med Print Screen men jag hittar bara inte var bilden lägger sig. Urklippshanteraren? Var skall den finnas? Jag har ett USA Windows 7 Ultimate som jag sedan bytt språk på till svenska.

Hej CGD!

Ledsen för de dröjt ut lite på tiden men här kommer svaret :)

Du undrade varför eller vad urklippshanteraren hade med saken & göra.

Kanske du redan funnit svaret....Grejen är den att när man använder Print Screen funktionen så använder man i princip samma funktion i Windows som när man kör den inbyggda funktionen {Kopiera / Klistra in / Klipp ut}.

Allt detta är därför kopplat till ett numera integrerat inbyggt program som just kallas för Urklippshanteraren eller Windows Klippbok (På Eng. Clipboard Manager eg. Clipbook).

Tyvärr, vad jag själv har förstått så sparas kopierade objekt i ett format som inte är att jämföra med att öppna en mapp för & lätt hitta filen. Om man nu inte råkar va en baddare på att läsa binär raw-data vill säga med HEX-editor.

Kuriosa:

Genom införandet av Vista så lät man pga. dels öka säkerheten ta bort nämt EXE-program som finns i XP Windows\System32\clipbrd.exe

Den går visserligen lägga in på nytt i Vista eller Windows 7 och kan laddas ner via följande länk:

http://mintywhite.com/vista/view-contents-clipboard-windows-7/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+WindowsGuides+(Windows+Tools,+Help+%26+Guides)

Om man nu tjänar något på saken kanske kan diskuteras eftersom det nu också finns en mängd kompleterande tredjeparts program som kan göra jobbet betydligt mycket enklare och bättre. Framförallt möjligheten dessa apps ger användaren att kunna spara tidigare gjorda kopieringar vid sidan om Windows egna lösning. En feature som fortfarande bara kommer ihåg senaste urklippet/ senaste kopierade filen/textstycket/bilden.

Nedanför hittas urval på lite & välja mellan av program som förbättrar och utökar Windows egen inbyggda urklippsfunktion, till både bli synligare för användaren men också öka upp hanteringen till minnas fler kopierade objekt:

Tredjeparts Clipboard Managers

http://nes.bplaced.net/clipboarder.html

http://www.freeclipboardviewer.com/windowsclipboard.html

http://www.similarsitesearch.com/s.php?t1=1&t3=1&t4=1&t5=1&URL=http://www.freeclipboardviewer.com/windowsclipboard.html&F=0&id=22411898&TAG=

Jag har själv oerhört svårt & förstå varför folk inte diskuterar denna funktionen i Windows mer än vad man gör och lyfter fram problematiken som detta orsakar av risken med att få förlora saker man kopierar och klistrar in via högerklicks menyn då systemet enbart kan minnas de sista som finns lagrat i urklipps-minnet. En komplett anekdot av ämnet minneslucka, något som hade kunnat sett riktigt tjusigt ut om funktionen i systemet hade byggts vidare på men av någon okänd anledning mer eller mindre lämnats åt sidan.

I säkerhetshänseende så har funktionen istället blivit till ett beskymmer som man tagit itu med men hoppas utvecklare till slut börjar bygga vidare på den ursprungliga idén också med göra den mer funktionsmässigt användbar och mer synlig i se innehållet.

Eller att MS blir bättre på informera sina användare omkring faran med tappa bort kopierade saker i arbetet med urklippshanteraren och att det finns bra program att enkelt få tag på som tillhandahålls på nätet fritt & köra och installera.

För återgå till ämnet Windows Media Player...

Fann en del beskrivning på Wikipedia som handlar om WMP 12:

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Media_Player_12

Removed features

Windows Media Player's taskbar-integrated Mini-player has been removed. [7] The thumbnail preview which replaces this lacks volume control and a progress bar. The ability to start the miniplayer only for certain files based on specific text in their file names was also removed.

The Advanced Tag Editor (ID3 tag editor), which allowed users to edit metadata for media files file, is removed. The tags can still be edited by displaying the tag column in the Library and left-clicking the tag to edit, or by installing a third-party tag editor, for instance the Windows Media Player Plus! add-in. You can also still edit the tags from Windows Explorer by right-clicking Properties on the file to edit and selecting the Details pane.

The ability to add and show static lyrics and synchronized lyrics.

The "Party Mode", "Color Chooser" and "Media Link for E-mail", features present in previous versions of Windows Media Player, have been removed in version 12.[citation needed]

The context menu entry "Find In Library" which allowed locating the Now Playing song in the Windows Media Player library was removed. The context menu command "Open file location" can be used to locate the song in the Windows 7 Music library.

The option to adjust the bit rate when burning data CDs has been removed.

The options to use the overlay mixer, video mixing renderer (VMR-7) or high quality mode (VMR-9) has been removed.

Enhancements are only accessible from Now Playing view in a floating window. They do not dock to the Now Playing window, and do not get restored when Windows Media Player is restarted. Even when manually restored, their position does not get saved.

Several player preferences are not saved and restored upon restarting the player. The playlist pane in Now Playing view is not shown automatically unlike previous versions. Enhancements do not get restored when Windows Media Player is restarted. Even when manually restored, the previous position of the Now Playing window and enhancements is not retained.

The ability to index monitored folders in a background service. This makes it less useful for media streaming as it is necessary to manually open the GUI on the server to index content for streaming.

Är det ide att hoppas på en förbättring till Åttan?

Man får försöka se med tillförsikt på framtiden & vad som kommer ske inom dem nya systemen som släpps, svårt & sia om men speciellt en tydlig sak kommer hela tiden spela in och det handlar om förbättra säkerheten. En säkerligen inte allt för lätt uppgift och avvägning gentemot fortsätta bibehålla användarens fria möjlighet till köra idag vanliga funktioner som man alltid varit van vid att dem finns där.

Hur länge är en sån sak möjlig tills dess man blir tvungen att ta bort enstaka lösningar som helt plöttsligt i ett längre perspektiv inte kommer framstå som tillräckligt säkra.

Sedan jämsides med detta så ska utvecklarna också ta ställning till nya media lösningar, så det kommer med all sannolikhet hända saker och också tillkomma nya grejer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...