Gå till innehåll

NAS


Baskern

Recommended Posts

Hoppas jag hamnat på rätt ställe nu.

Har nyss köpt en NAS från Dlink. DNS-320.

Kopplar in den till routern och vill mappa upp den direkt från min stationära och bärbara.

Enda skillnaden mellan datorerna är att laptoppen har norton och den stationära har nod32.

Windows hittar fram till nasen, men när jag ska in i ngn mapp måste jag ange användarnamn och lösenord.

Där är det stopp. Jag har så klart användarnamn och lösen, men det tar stopp ändå.

Om jag har NOD32 igång, kommer jag inte ens fram till NASen.

Stänger jag av NOD kommer jag fram till den, men sen ere stopp som skrivet.

Hjälp härifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter som du har glömt o dela ut rättigheter, nu har jag en nas-323 o kör linux på den men om jag inte mins fel så var man tvungen o lägga till användare eller grupper o ge dom rättigheter o kommat åt nas:en

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter som du har glömt o dela ut rättigheter, nu har jag en nas-323 o kör linux på den men om jag inte mins fel så var man tvungen o lägga till användare eller grupper o ge dom rättigheter o kommat åt nas:en

Det fungerade första dagen efter jag hade installerat nasen.

Bör jag inte ha rättigheter om jag anger användarnamn och lösenord när jag försöker accessa en mapp?

Hur gör jag annars?

Tack för ditt svar för övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör du med admin rättigheter så ska det inte vara något konstigt, tror det är där det strular för dig

testa med att ge andvändaren du nu har admin rättigheter o testa

bättre o köra med samma virusprogram brukar inte gå bra ihop med olika

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör du med admin rättigheter så ska det inte vara något konstigt, tror det är där det strular för dig

testa med att ge andvändaren du nu har admin rättigheter o testa

bättre o köra med samma virusprogram brukar inte gå bra ihop med olika

Adminrättigheter på den burken jag inte kan mappa från? Japp där är jag inloggad som admin.

Och det är som admin jag försöker mappa upp mig som.

Jo jag skulle föredra att köra med samma virusprogram.När licenserna går ut ska jag försöka få ihop det.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...