Space Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 Följande uppdateringar installeras vid varje uppstart. Samtliga har dock installerats många gånger enligt historiken. KB 981852 KB 977165 KB 979683 KB 2393802 Samtliga ligger nu dolda. Har också försökt att ladda ner Windows 7 Service Pack 1 men har inte lyckats. Har laddat ner snabbkorrigering för Windows (KB947821) men kommer bara till (installationen initieras...klar) sedan händer inget mer. Ingen rörlig grön markering syns i (installerar:) rutan, utan det är helt dött. Har laddat ner och startat om snabbkorrigeringen flera gånger men med samma resultat. Vad göra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 Hej Space Svårt & dra till med en gissning för det kan ju bero på någon enstaka uppdatering som hängt upp sej eller något helt annat som kanske ligger mer i själva Windows systemfiler och inställningar. Om du inte har gjort det tidigare så skulle jag vilja rekommendera dej och titta närmare på denna Guid omkring felsökning av Windows Update Kanske en lösning kan hittas bland exemplen på sidan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Space Posted March 5, 2011 Author Share Posted March 5, 2011 Hej Opptokoppter, Har kollat i guiden som du tipsade om. Utförde några moment som jag tyckte skulle passa. Men det gav inget önskat resultat vad gäller de "envisa" uppdateringarna. Uppdaterade båda mina datorer för ett tag sedan från Vista till 7:an. Efter ett tag så uppdaterades den ena datorn med Service Pack 1 utan problem. Men den andra har aldrig Service pack 1, dykt upp i. Kanske är det som du säger att det är någon uppdatering som inte installerats riktigt. För övrigt så fungerar datorn som den ska, tycker jag. Får väl avvakta och se om det händer något med uppdateringarna framöver. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts