Gå till innehåll

Uppdateringsproblem


Space

Recommended Posts

Följande uppdateringar installeras vid varje uppstart.

Samtliga har dock installerats många gånger enligt historiken.

KB 981852

KB 977165

KB 979683

KB 2393802

Samtliga ligger nu dolda.

Har också försökt att ladda ner Windows 7 Service Pack 1 men har inte lyckats.

Har laddat ner snabbkorrigering för Windows (KB947821) men kommer bara till (installationen initieras...klar)

sedan händer inget mer. Ingen rörlig grön markering syns i (installerar:) rutan, utan det är helt dött.

Har laddat ner och startat om snabbkorrigeringen flera gånger men med samma resultat.

Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Space :)

Svårt & dra till med en gissning för det kan ju bero på någon enstaka uppdatering som hängt upp sej eller något helt annat som kanske ligger mer i själva Windows systemfiler och inställningar.

Om du inte har gjort det tidigare så skulle jag vilja rekommendera dej och titta närmare på denna Guid omkring felsökning av Windows Update

Kanske en lösning kan hittas bland exemplen på sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Opptokoppter,

Har kollat i guiden som du tipsade om. Utförde några moment som jag tyckte skulle passa.

Men det gav inget önskat resultat vad gäller de "envisa" uppdateringarna.

Uppdaterade båda mina datorer för ett tag sedan från Vista till 7:an. Efter ett tag

så uppdaterades den ena datorn med Service Pack 1 utan problem. Men den andra har aldrig

Service pack 1, dykt upp i. Kanske är det som du säger att det är någon uppdatering som inte installerats riktigt.

För övrigt så fungerar datorn som den ska, tycker jag. Får väl avvakta och se om det

händer något med uppdateringarna framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...