Teodor Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 (edited) Vet inte om jag har fått in något virus eller något, men mitt Avast varnar om att Exploit blockerat, se skärmbild: Malwarebytes' Anti-Malware och Hitman Pro samt Norton Power Eraser hittar inget. Här kommer loggen från Malwarebytes' Anti-Malware: Malwarebytes' Anti-Malware 1.50.1.1100 www.malwarebytes.org Databasversion: 5950 Windows 6.1.7601 Service Pack 1 Internet Explorer 8.0.7601.17514 2011-03-04 15:09:28 mbam-log-2011-03-04 (15-09-28).txt Skanningstyp: Fullständig skanning (C:\|) Antal skannade objekt: 327038 Förfluten tid: 47 minut(er), 24 sekund(er) Infekterade minnesprocesser: 0 Infekterade minnesmoduler: 0 Infekterade registernycklar: 0 Infekterade registervärden: 0 Infekterade registerdataposter: 0 Infekterade mappar: 0 Infekterade filer: 0 Infekterade minnesprocesser: (Inga illasinnade poster hittades) Infekterade minnesmoduler: (Inga illasinnade poster hittades) Infekterade registernycklar: (Inga illasinnade poster hittades) Infekterade registervärden: (Inga illasinnade poster hittades) Infekterade registerdataposter: (Inga illasinnade poster hittades) Infekterade mappar: (Inga illasinnade poster hittades) Infekterade filer: (Inga illasinnade poster hittades). Så nu är min fråga, ska jag vara orolig för denna varning eller inte? Info om dator, se signatur, det är min bärbara det handlar om Edited March 5, 2011 by Teodor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gepe Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 Har du scannat hela datorn med ditt antivirus Avast också? Avast Network Shield Blocked DCOM Exploit Attack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 Hur är du ansluten till internet, typ av anslutning, användning av router? Vilken brandvägg är det i datorn? Hur är den inställd? 83.185.28.165 är en IP-adress som tillhör Tele2s mobilnät enligt http://www.dnsstuff.com/tools/whois/?tool_id=66&token=&toolhandler_redirect=0&ip=83.185.28.165 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teodor Posted March 4, 2011 Author Share Posted March 4, 2011 Jag är ansluten via Mobilt Nätverk för tillfället och det är Comviq som jag använder som mobilt bredband. och ja jag har skannat hela datorn med Avast! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teodor Posted March 4, 2011 Author Share Posted March 4, 2011 Brandvägg är Comodo Firewall Så här är Comodo inställd: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 Är brandväggen inställd på att det är ett publikt nätverk och att inte tillåta lokal fil- och skrivardelning etc? Så att du inte har lokalt nätverk med andra som är uppkopplade mot samma gateway i Comviqs mobilnat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teodor Posted March 4, 2011 Author Share Posted March 4, 2011 (edited) Jag vet inte hur man gör det i Comodo men Windows är inställd på Offentligt Nätverk Edited March 4, 2011 by Teodor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 Jag har inte Comodos brandvägg men det finns ju många andra i forumet som har det. En bild på fliken Brandvägg kanske hjälper dem att se om där är någon felaktig inställning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teodor Posted March 4, 2011 Author Share Posted March 4, 2011 Så vad ska jag göra. Tror du att jag har något virus? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 För mig låter det som att det är brandväggen som inte är tät och inte som att det är något skadligt i datorn. Vad har datorn för IP-adress? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teodor Posted March 4, 2011 Author Share Posted March 4, 2011 Det som är markerat med rött är det nätverk jag använder nu: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 Jag ställer mig frågande till "2 inkommande anslutningar" och " 2 okända filer observerade ". Kolla vad det är ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teodor Posted March 4, 2011 Author Share Posted March 4, 2011 Dom där 2 okända filerna som har observerats är till mitt Grafik-kort och just nu finns det inga inkommande anslutningar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 Hej, via Lönnportsguiden kan du göra inställningar, som döljer dig. Se bild. Sedan via Kontrollpanelen\Nätverk och Internet\Nätverks- och delningscenter\Avancerade delningsinställningar kan du sätta villkoren för skrivar och fildelning. Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 Jag ställer mig frågande till "2 inkommande anslutningar" Troligen Skype. Spotify använder också inkommande anslutningar, men var tydligen inte igång vid det tillfället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teodor Posted March 4, 2011 Author Share Posted March 4, 2011 Hej, via Lönnportsguiden kan du göra inställningar, som döljer dig. Se bild. Sedan via Kontrollpanelen\Nätverk och Internet\Nätverks- och delningscenter\Avancerade delningsinställningar kan du sätta villkoren för skrivar och fildelning. Mvh Mats H Om det är "Spärra alla inkommande anslutningar, osynliggör alla mina portar" du syftar på så gjorde jag det här på kvällen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 Vad var det för inställning förut? Har Avast klagat något sedan du ändrade? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teodor Posted March 4, 2011 Author Share Posted March 4, 2011 1. Vet inte på vilken inställning den var på innan, dvs den var på Standard inställning. 2. Nej, det har inte Avast än så länge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 Då får vi hoppas att den nya inställningen fixade så att Avast slipper klaga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted March 5, 2011 Share Posted March 5, 2011 Troligen Skype. Spotify använder också inkommande anslutningar, men var tydligen inte igång vid det tillfället. Har testat med Spotify och Skype,, inga inkommande. Undrar däremot om mobilnätet med sms-funktion ligger på. ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teodor Posted March 5, 2011 Author Share Posted March 5, 2011 Då får vi hoppas att den nya inställningen fixade så att Avast slipper klaga. Jupp, då säger jag till igen Har testat med Spotify och Skype,, inga inkommande. Undrar däremot om mobilnätet med sms-funktion ligger på. ? De ända sms som kan komma till mitt mobila kort är frn comviq och det är när jag har tankat på eller har få dagar kvar på surftiden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted March 5, 2011 Share Posted March 5, 2011 Har testat med Spotify och Skype,, inga inkommande. Jo då, men inte så snart du startar programmen. Spotify kommer att försöka när du spelar, och någon annan vill lyssna på musik som har hämtats till din dator. Skype försöker när det känner för det. Båda programmen fungerar dock även om inkommande anslutningar inte tillåts av brandväggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted March 5, 2011 Share Posted March 5, 2011 Jo då, men inte så snart du startar programmen. Spotify kommer att försöka när du spelar, och någon annan vill lyssna på musik som har hämtats till din dator. Skype försöker när det känner för det. Båda programmen fungerar dock även om inkommande anslutningar inte tillåts av brandväggen. Jo, det stämmer, men det blockeras. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts