Mir Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 Hej Har 2 datorer som jag kör fjärrskrivbord på men har ingen skärm, mus, tangentbord till dessa. Problemet är när jag vill stänga av dessa så får jag trycka av dom på avstängningsknappen. Jag vill kunna stänga av dessa från den dator jag sitter vid och undrar hur jag kan göra detta? Tack på förhand/Roger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 (edited) Skapa 2 genvägar på varje dator... en för "Stäng av" och en för "Starta om"! Högerklicka på skrivbordet, eller var du nu vill ha dom, och välj "Nytt/Genväg"... För "Stäng av" klistrar du in... %windir%\System32\shutdown.exe -s -f -t 0 ...och trycker "Nästa" samt döper genvägen till just "Stäng av". För "Starta om" klistrar du in... %windir%\System32\shutdown.exe -r -f -t 0 Sen är det bara att dubbelklicka på önskad genväg... du kan byta ikon på dom om du vill snitsa till det. Edited March 4, 2011 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HlK Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 Klicka på "start" och välj Windows säkerhet (Windows Security), där har du dessa val när du använder fjärrskrivbord. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts