usedxraytube Posted March 5, 2011 Share Posted March 5, 2011 Hej har en Hp Dator dc7700sf med intel core 2 6300 1,86 ghz problemet jag har är att 800mhz minnen blir till 667 mhz innan hade jag 2x2gb pc6400 800mhz och i bios syns det 800mhz igår köpte jag ytterligare 2x2gb pc 6400 800mhz minnnen. nu får jag fullt 8gb men det verkar bara köras i 667mhz istället. Vad kan det bero på? Jag har provat flytta runt minnena i massor med olika kombinationer men blir lika dant. med endast 4 gb i får jag 800mhz ökar jag ett steg till 6gb går det ner till 677mhz har även sett på hp's support sida att det finns ett nyare bios men vet ej hur man upgraderan till den ifall det skulle vara lösningen någon ram kunnig som kan hjälpa till? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
goranl Posted March 5, 2011 Share Posted March 5, 2011 har även sett på hp's support sida att det finns ett nyare bios men vet ej hur man upgraderan till den ifall det skulle vara lösningen någon ram kunnig som kan hjälpa till? När det gäller uppdateringingen av bios så skall du ta Windowsversionen och ladda hem den, sedan kör du den från windows. Den fixar allt på ett par minuter. Om det hjälper problemet med minneshastigheten vet jag dock inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts