Gå till innehåll

går inte komma ut på internet [LÖST]


smari57

Recommended Posts

Får detta felmeddelande Det gick inte att starta tjänsten Diagnostic Policy Service på lokal dator fel 5 åkomst nekad.

detta händer då jag ska diagnostisera nätversanslutningen. för att veta om jag kommer ut på nätet eller ej

hur gör jag

Smari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

jag kopplar via (telias ) modem och router

och jag har windows vista och när jag försöker koppla upp då händer inget. och när jag ska köra diagnostik på kopplingen då kan inte den tjänsten starta (Diagnostic Policy Service)

smari57

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan en annan dator komma ut på internet via samma modem och router?

Har du haft modem och router avstängda i 20 minuter?

Har du varit i kontakt med Telia?

Kan du själv starta tjänsten Diagnostic Policy Service om du i Kontrollpanelen väljer Administrationsverktyg - Tjänster och där letar upp tjänsten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

jag har en dator med window xp och window 7 och där är det inga problem

telia har sagt att detta är problem i window vista och då ska man ringa ett 0771- nummer och dem tar 19 kr/min för att hjälpen en

smari57

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då lär det ju inte vara Telias fel och då är det ju bra om du kollar om det går att starta tjänsten.

Uppstod detta problem med internet-anslutningen nyligen?

Installerade eller avinstallerade du något strax innan det blev så här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

det blev ett fel med dator det gick inte att logga in på den så jag gick in i felsäkert läge och återställde dator till tidigare datum och då kom jag in med internet fungerar inte

smari57

Då lär det ju inte vara Telias fel och då är det ju bra om du kollar om det går att starta tjänsten.

smari57

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

när jag kör ipconfig får jag detta

Microsoft Windows [Version 6.0.6002]

Copyright © 2006 Microsoft Corporation. Med ensamrätt.

C:\Users\Monkan>ipconfig

IP-konfiguration för Windows

Trådlös anslutning Trådlös nätverksanslutning:

Anslutningsspecifika DNS-suffix . :

Länklokal IPv6-adress . . . . . . : fe80::1c59:ce82:5cbc:6380%12

Nätmask . . . . . . . . . . . . . : 169.254.99.128

Nätmask . . . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0

Standard-gateway. . . . . . . . . :

Ethernet-anslutning Anslutning till lokalt nätverk:

Tillstånd . . . . . . . . . . . . : Frånkopplad

Anslutningsspecifika DNS-suffix . :

Tunnelanslutning: Anslutning till lokalt nätverk* 6:

Tillstånd . . . . . . . . . . . . : Frånkopplad

Anslutningsspecifika DNS-suffix . :

Tunnelanslutning: Anslutning till lokalt nätverk* 7:

Tillstånd . . . . . . . . . . . . : Frånkopplad

Anslutningsspecifika DNS-suffix . :

C:\Users\Monkan>

smari57

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

det går inte heller sen har jag förlorad systemåterställning förut kunde jag återställa dator till tidigare datum men nu finns inga återställnings punkter inte heller i felsäkert läge och alla ikoner på skrivbordet försvinner.

Så vet inte var jag ska göra kopiera alla viktiga filer och sen köra en återställningsskiva som följde med datorn

Smari57

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du själv starta tjänsten Diagnostic Policy Service om du i Kontrollpanelen väljer Administrationsverktyg - Tjänster och där letar upp tjänsten.

Se om följande, som du ska skriva i Kommandotolken, kan fixa till internetanslutningen:

netsh int ip reset c:\resetlog.txt

Starta om datorn.

netsh winsock reset

Starta om igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

network connection startad

network list service inte startad när jag försöker starta kommer fel 1068 det går inte att starta den överordnade tjänsten eller gruppen

network location Awareness har inte startat sen när jag försöker starta kommer felmeddelande. ( Det gick inte att starta tjänsten network location Awareness på lokal dator. Mer information finns i systemkatalogen. Om den tjänsten inte kommer från Microsoft bör du kontakta tillverkaren af tjänsten och ange följande tjänstespecika felkod. -1073741288.

network store interface service den har startad

smari57

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att stänga brandväggen tillfälligt för att se om det är den som stoppar?

ärjag skull

Jag hade ett liknande problem med en Laptop med Vista för någon månad sen. När jag loggade in trådlöst till routern hemma(BBB) fungerade det men när jag loggade in på svärföräldrarnas router(Telia) så fungerade det inte.

Det visade sig var brandväggen(CIS) som stoppade SVCHOST.exe. När jag godkände denna så fungerade det???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

network location Awareness har inte startat sen när jag försöker starta kommer felmeddelande. ( Det gick inte att starta tjänsten network location Awareness på lokal dator. Mer information finns i systemkatalogen. Om den tjänsten inte kommer från Microsoft bör du kontakta tillverkaren af tjänsten och ange följande tjänstespecika felkod. -1073741288.

Sidan http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_vista-networking/ping-transmit-failed-error-code-5/208ed3f9-1a13-4681-a462-d973704aba4a anger också problem med brandväggen som felorsak men i första svaret föreslås en registerändring om du vill pröva på det.

Enligt http://www.msfn.org/board/topic/134942-strange-problems-with-networking/ betyder felkoden -1073741288 att det är fel på registret. Då skulle en systemåterställning till en tidpunkt när det fungerade hjälpa. Systemåterställning görs bäst i felsäkert läge och man hittar den här:

Start - Program - Tillbehör - Systemverktyg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

efter en omstart så försvann alla återställnings punkter, nu när jag försöker starta systemåterställning så står det att det inte finns någon dag ( till tidigare datom )

Så jag vet inte vad som har hänt

Smari57

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar vara stora problem med Windows och inte bara med nätverksanslutningen eftersom tjänster inte går att starta. Om det hade varit min dator skulle jag ha ominstallerat Windows efter att ha prövat så många olika saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...