Gå till innehåll

Utforskaren


CGD

Recommended Posts

Om jag tar fram utforskaren och i vänstra fönstret, med piltangenterna bläddrar mig neråt eller uppåt så reagerar inte höger fönster på detta. För att visa vad som finns i den mapp som är markerad i vänstra fönstret måste jag trycka ner returknappen.

XP som jag hade tidigare hade ju inte denna begränsning. Jag tar upp det mest för att höra om detta är normalt beteende i Windows sju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig fuingerar det. Prova med att bocka i den understa av de två rutor som ovan nämner.

Är det "Show all folders" och "Automatically expand to current folder" ni menar?

Show all folders = Visar bara alla specialfoldrar osv i vänster ruta.

Automatically expand to current folder = När man går in i en folder i höger ruta, expanderas och markeras automatisk denna folder även i vänster ruta.

Så funkar de hos mig i alla fall och de har alltså inget med CGD's fråga att göra, om jag uppfattat frågan korrekt vill säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej de omnämnda rutorna har inte med detta att göra. Jag vill kunna strukturbläddra, så som det beskrivs av Wheninrome. Enkelt och bekvämt att enbart med piltangenterna kunna bläddra sig igenom många filer av exempelvis musik eller bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...