CGD Posted March 7, 2011 Share Posted March 7, 2011 Om jag tar fram utforskaren och i vänstra fönstret, med piltangenterna bläddrar mig neråt eller uppåt så reagerar inte höger fönster på detta. För att visa vad som finns i den mapp som är markerad i vänstra fönstret måste jag trycka ner returknappen. XP som jag hade tidigare hade ju inte denna begränsning. Jag tar upp det mest för att höra om detta är normalt beteende i Windows sju. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ovan Posted March 7, 2011 Share Posted March 7, 2011 Hej Gå in på verktyg, mappalternativ i utforskaren, under fliken allmänt och bocka i de 2 nedersta "rutorna", tror det avhjälper ditt "problem" Micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted March 8, 2011 Share Posted March 8, 2011 Ja CGD, det är "normalt" beteende i Windows 7. Nej ovan, ditt tips har inte riktigt med det att göra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted March 8, 2011 Share Posted March 8, 2011 Vad kan man göra åt det då, om det ens går eller måste man tillämpa ett annat program för det? Jag är av samma intresse i att kunna "strukturbläddra" med förhandsgranskning i högra fältet. Tips? Idéer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted March 8, 2011 Share Posted March 8, 2011 För mig fuingerar det. Prova med att bocka i den understa av de två rutor som ovan nämner. Hjälper inte detta, prova Classic Shell, gör bla att Utforskaren blir lite mer lik XP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted March 8, 2011 Share Posted March 8, 2011 För mig fuingerar det. Prova med att bocka i den understa av de två rutor som ovan nämner. Är det "Show all folders" och "Automatically expand to current folder" ni menar? Show all folders = Visar bara alla specialfoldrar osv i vänster ruta. Automatically expand to current folder = När man går in i en folder i höger ruta, expanderas och markeras automatisk denna folder även i vänster ruta. Så funkar de hos mig i alla fall och de har alltså inget med CGD's fråga att göra, om jag uppfattat frågan korrekt vill säga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted March 8, 2011 Author Share Posted March 8, 2011 Nej de omnämnda rutorna har inte med detta att göra. Jag vill kunna strukturbläddra, så som det beskrivs av Wheninrome. Enkelt och bekvämt att enbart med piltangenterna kunna bläddra sig igenom många filer av exempelvis musik eller bilder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts