Manneman Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Har ett riktigt i-landsproblem... Jag installerade SP1 via Windows Update... funkade klockrent. Efter ett par dagar gjorde jag SP1 permanent via kommandotolken enligt denna beskrivningen: http://www.alltomwindows.se/windows-7/19-windows-7/1013032-sa-goer-du-sp1-permanent-pa-din-dator-och-spar-plats.html Häromdagen körde jag Diskrensning (som administratör) och upptäckte att i listan över filer att ta bort fanns det ändå "Säkerhetskopior för service pack" i listan med storleken 0 byte. Inga problem, tyckte jag och såg till att det var ibockat med de andra alternativen i listan. När jag nu kör diskrensning ikväll så är samma alternativ kvar... "Säkerhetskopior för service pack" 0 byte. Varför har det blivit så här? Finns det något litet registerhack jag kan använda för att få bort det från listan? Eller ligger det kvar rester som inte försvinner? Att notera är att inget ligger kvar i "Avinstallera ett program" och kör jag CMD-varianten igen så får jag besked att det inte finns några filer att ta bort. Tips någon? // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 12, 2011 Share Posted March 12, 2011 Efter att ha kollat igenom 2 system, ett som uppdaterats med SP1 och ett som nyinstallerats med integrerad SP1, kan jag bara dra slutsatsen att det är en fast menypost som man gör bäst i att ignorera. Det är möjligt att det finns någon registerpost som kan hackas... men vem orkar jobba på det... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted March 12, 2011 Author Share Posted March 12, 2011 Hehe... som jag inledde min tråd: I-landsproblem! Tack ändå, e-son! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts