Gå till innehåll

Rester efter SP1 installation


Manneman

Recommended Posts

Har ett riktigt i-landsproblem...

Jag installerade SP1 via Windows Update... funkade klockrent. Efter ett par dagar gjorde jag SP1 permanent via kommandotolken enligt denna beskrivningen: http://www.alltomwindows.se/windows-7/19-windows-7/1013032-sa-goer-du-sp1-permanent-pa-din-dator-och-spar-plats.html

Häromdagen körde jag Diskrensning (som administratör) och upptäckte att i listan över filer att ta bort fanns det ändå "Säkerhetskopior för service pack" i listan med storleken 0 byte. Inga problem, tyckte jag och såg till att det var ibockat med de andra alternativen i listan. När jag nu kör diskrensning ikväll så är samma alternativ kvar... "Säkerhetskopior för service pack" 0 byte.

Varför har det blivit så här? Finns det något litet registerhack jag kan använda för att få bort det från listan? Eller ligger det kvar rester som inte försvinner? Att notera är att inget ligger kvar i "Avinstallera ett program" och kör jag CMD-varianten igen så får jag besked att det inte finns några filer att ta bort.

Tips någon?

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha kollat igenom 2 system, ett som uppdaterats med SP1 och ett som nyinstallerats med integrerad SP1, kan jag bara dra slutsatsen att det är en fast menypost som man gör bäst i att ignorera. Det är möjligt att det finns någon registerpost som kan hackas... men vem orkar jobba på det... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...