Marion Posted March 12, 2011 Share Posted March 12, 2011 Jag installera essentials security på en här hemma dator, sedan glömde jag av att det ens fanns där. Det pratar inte med mig i bakgrunden, gör inte väsen av sig, precis som ett virusprogram skall agera. Men hur bra är det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted March 12, 2011 Share Posted March 12, 2011 Till en normalanvändare så är det bland de bästa enligt min mening, i klass med Avast och Comodo (CIS). En av anledningarna är det du nämner... det gör inget väsen av sig. Å andra sidan är det mycket troligt att det beror på att du surfar sunt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted March 12, 2011 Share Posted March 12, 2011 När det gäller MSEs detekteringsförmåga av skadliga filer har jag inte sett till just några tester för version 2, däremot i testerna under förra året, då version 1 användes, hade MSE ett halvdant resultat. http://www.av-comparatives.org/en/comparativesreviews/detection-test Avast brukar få mycket bra resultat i detekteringstester. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted March 12, 2011 Share Posted March 12, 2011 Jag är nöjd... funkar bra i stort. Iband skannar jag med Mbytes också bara ifall det skulle vara något. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thorshammer Posted March 12, 2011 Share Posted March 12, 2011 har testat det sen i höstas och funkar bra var lite på suspekta sajter och fick varning direkt annars så märker jag det inte alls ligger där i bakgrunden och det är ju gratis... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts