Gå till innehåll

Stora problem med Acer


Recommended Posts

Hej alla. Härom dagen skulle jag uppgradera min Acer 7530G med win 7 från Vista. Drog igång skivan och gick sedan iväg för att laga mat. Lät då en annan person installera. Trodde att person uppgraderat som jag bad den om men det blev en ren installation. Då försökte jag återställa till fabriksinställningar genom att trycka alt+F10 när datorn startades. Men det funkar inte :( jag vet inte hur jag ska göra nu, garantitiden har gått ut och recoveryskivorna jag hade funkar inte. Snälla hjälp mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det rätt uppfattat att du tänkte behålla dina privata filer du hade i vista genom att uppgradera till windows 7? Istället blev det det en ren installation och dina privata filer är väck.

Ja, då hade det inte hjälpt med någon återställningspartition eller recoveryskiva. De privata filerna är och förblir borta. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som grädde på moset då, så är en ren installation att föredra, såvida man inte tänker gå tillbaka till utsprunget. Skulle tro att de allra flesta, inte gör det. Men har man tänkt så i fallet ovan, så är katastrofen ett faktum. Men Sophia.s nämner ju inget om utifall något fel uppstått och då är det väl bara att åka, om nu allt funkar som det skall, med datorn, så är det bara att hämta alla uppdateringar eller installera SP1 osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla... anledningen till att jag vill få igång återställningspartionen är alla drivrutiner som finns där.testade att ta en vanlig vista skiva och ominstallera ihopp att det skulle fungera men då behövde jag alla drivrutiner. Mina privata filer finns på en extern hårddisk :)Återställningpartionen finns om jag letar lite men den går inte igång när jag trycker alt+F10. men får helt enkelt bara ladda hem alla drivrutiner och lägga på en usb sticka. Men då e frågan? just nu funkar allt som det ska. men om jag behöver omformatera, räcker det då med uppgraderingsskivan jag har?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver du ominstallera så går det utmärkt med uppdaterings skivan.

Skulle dock rekommendera att du gör en "egen" avbildning av operativet, så du får allt du behöver på plats igen om nåt skulle hända.

Kontrollpanelen/säkerhetskopiering och återställning.

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...