Gå till innehåll

IE9 FINAL är nu här !


Nilsson

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Enligt Microsoft och pc för alla så släpps IE9 FINAL imorgon den 15e Mars.

och den är redan här nu !!! :)

bara gå in på microsoft hemsida och ladda hem och installera den =)

enjoy hihi

Redigerad av Nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IE9 FINAL finns ute nu: http://windows.microsoft.com/en-US/internet-explorer/downloads/ie-9/worldwide-languages

när man klickar där på Download IE9 FINAL så väljer man sedan language: Swedish och installerar. =)

Och här är info om IE9 FINAL;

Så nu har jag installerat ie9 final på SVENSKA och den funkar perfekt, jag och många många andra anser att den är snabbare och bättre än både firefox och google-chrome senaste versioner,

så lycka till det är bara att installera den =)

post-12381-0-28734300-1300161613_thumb.j

Edit: har redigerat länken så den hamnar direkt där man väljer språk och OS samt tagit bort bilden som visar nerladdningssidan då den inte stämmer med länken // Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Installerade på samma sätt. Blev bara lite fundersam varför det står "Uppdateringar: RTM" i Om fönstret. :(

RTM = FINAL version, det är inget du behöver oroa dig för, det här är FINAL versionen...

läs RTM wiki så ska du se att det är final och det här är den senaste final versionen som är släppt av Microsoft,

njut nu ist... IE9 är äntligen här =)

om du har Version: 9.0.8112.16421 Då är det den slutgiltiga versionen :)

Redigerad av Nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hittar jag adblock och flashblock till IE9. Jag använder FF med tänkte ge IE en chans eftersom den är så "fantastiskt bra". (???)

Men utan adblock och flashblock surfar jag inte. Kan inte tåla all reklamskit som inte har andra uppgifter än att göra en nervös.

Och sen ska det nog också finnas minst 20 addons till som jag är van vid med FF för att jag ens ska fundera på att byta. Snabbhet i all ära, men utan tillägg är en webbläsare ingenting. Dessutom är FF4 på kommande, och den ska enligt uppgift vara bra mycket snabbare än nuvarande 3.6.

Men kan någon tipsa om adblock och flashblock är jag redan en bit på väg. :)

LionKing

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag och många många andra anser att den är snabbare och bättre än både firefox och google-chrome senaste versioner,

Det finns nog minst lika många som har en hel del invändningar mot ovanstående påstående.

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nerladdningen gick bra, IE9 verkar kanon.

Men måste ändå ställa en fråga, förhoppningsvis bara en.

När jag var klar med nerladdningen, kom det opp något att man kunde inaktivera uppstarten av några program,så att uppstarten skulle bli snabbare, i mitt fall var det Norton vad jag kunde se.

Klickade bort det utav någon andledning, var hittar man det igen ??

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har fått flash fungera i IE9 skarp?

Hmmm... fungerar fint hos mig. Inget att klaga på alls....

När jag var klar med nerladdningen, kom det opp något att man kunde inaktivera uppstarten av några program,så att uppstarten skulle bli snabbare, i mitt fall var det Norton vad jag kunde se.

Klickade bort det utav någon andledning, var hittar man det igen ??

Lasse B

Tror det var program man skulle stänga ner under installationen för att slippa starta om datorn... inget som kommer upp igen.

Här flyter det på bra. Bara frun som använder IE men man får ju hänga med och kolla hur bra det blivit. Jag kan inte fatta att MS inte gav möjligheten att välja andra Framåt/Bakåt-knappar. Dom är ju så grymt fula... ser ut som dom inte får plats. Nä, här blir det omedelbar moddning... ;-)

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har väntat och hoppats på att IE 9 skulle lösa problemet med att jag inte kunnat logga in på ett favoritspel,det hoppet är borta nu.jag har testat all felsökning med IE 8 och körde även ominstallation av IE 8 + datorn.Jag får fortsätta surfa med räven och bara hoppas att det inte blir strul med den.Finns det inget program på nätet där webbläsaren kan testas för fel ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har väntat och hoppats på att IE 9 skulle lösa problemet med att jag inte kunnat logga in på ett favoritspel,det hoppet är borta nu.jag har testat all felsökning med IE 8 och körde även ominstallation av IE 8 + datorn.Jag får fortsätta surfa med räven och bara hoppas att det inte blir strul med den.Finns det inget program på nätet där webbläsaren kan testas för fel ?

Har du någon länk dit du försöker logga in? Kanske någon som kan testa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Manneman. Det är word battle på king.com, har tyvärr inte hittat någon annan som haft/har samma problem,annars så funkar IE perfekt på alla andra plan.

det funkade perfekt för mig med IE9 loggade in spelade ett tag, tyckte spelet verkade lite små tråkig så jag gick ur =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...