LionKing Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 adblock pro funkar fint, iaf med IE9RC Okej! Men det installeras väl som ett skilt program eller hur? Finns det någon adblock som fungerar som FFs tillägg? Dvs. som en liten del av webbläsaren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margrehte Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Jag kommer inte ens in i foaje`n utan det blir svart ruta där det laddas lite halvtamt innan den ger upp, och hjälper inte att låta den stå så en stund. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eke100 Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 (edited) Gå in på http://ie.microsoft.com/testdrive/Browser/TrackingProtectionLists/Default.html om någon vill ha spårningsskyddet EasyPrivacy Tracking Protection List baserat på (Adblock Plus) Edited March 15, 2011 by Eke100 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raven_Crystal Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 (edited) Gå in på http://ie.microsoft.com/testdrive/Browser/TrackingProtectionLists/Default.html om någon vill ha spårningsskyddet EasyPrivacy Tracking Protection List baserat på (Adblock Plus) Hur är det med MVPS host fil och spårningsskyddet? För jag la till en lista i spårningssyddet från din länk... men jag kör MVPS host fil ochså? Edited March 15, 2011 by Rim_Frost Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eke100 Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Hur är det med MVPS host fil och spårningsskyddet? För jag la till en lista i spårningssyddet från din länk... men jag kör MVPS host fil ochså? Har ingen aning om det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gepe Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Gå in på http://ie.microsoft....ts/Default.html om någon vill ha spårningsskyddet EasyPrivacy Tracking Protection List baserat på (Adblock Plus)] Jag tycker den släpper igenom för mycket. Jag la även till den här och då blev det bättre. Qero AdBlock IE Tracking Protection List Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marion Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Alla som använder favorit-fältet, kan se att dom bytt plats på detta och flikarna, kan man om switcha om dessa fält så som det alltid varit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest yassin_2999 Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Hej på er, Jag har två konstiga problem med IE9, hoppas någon kan svara på dessa frågor: 1. När jag loggar in på min Router så ser jag inte mina LAN Computer. Sedan klickar jag på kompatibilitets ikonen och först då dyker de upp: 2. En del arabiska sidor har slutat att fungera som de ska. Jag har återställt alla inställningar, testat med Opera fungerar, fungerade med IE8 men inte med IE9. Testat med både 32-64 IE9. Test länk, nyhetssajten: Al-Arabiya www.alarabiya.net Bild från Opera: Bild från IE9 Jag har sökt på nätet med hittar inget konkret, förutom denna länk från MDSN: http://social.msdn.m...05-8160c43babf5 Det vore skönt om någon visste vad det kan bero på. Min bärbara dator med Vista 32-bit fungerar sidorna på, men inte min stationära med Windows 7 64-bit. Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
torekebab Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Tackar så mycket för länkarna till adblocken. Jag har letat efter dessa. IE9 funkar kanon, den är snabbare och mjukare och köra än Firefox 4. Som för övrigt har släppt RC. Firefox 4.0 RC Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 Nu börjar man märka att IE9 är installerat. En massa kryptiska rutor poppar upp. De två röda slöingarna, är det nåt man behöver? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petbir Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 (edited) Kan inte ladda ner Ie9 stannar vid ca 5% sen händer inget mera stått o snurrat 5 timmar inget händer försökt föera ggr. Nån med samma problem ? INGEN SOM HAR DETTA PROBLEM ????????????????????????????????? Edited March 18, 2011 by petbir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson Posted March 24, 2011 Author Share Posted March 24, 2011 har någon rapporterat till microsoft att med IE9 så visas inte alla webbsidor alltid? utan ibland står det sidan kan inte visas, det är nåt fel i den nya final versionen IE9 eller är det så bara för mig ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 har någon rapporterat till microsoft att med IE9 så visas inte alla webbsidor alltid? utan ibland står det sidan kan inte visas, det är nåt fel i den nya final versionen IE9 eller är det så bara för mig ? Något exempel på någon sida som inte funkar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 Kan inte ladda ner Ie9 stannar vid ca 5% sen händer inget mera stått o snurrat 5 timmar inget händer försökt föera ggr. Nån med samma problem ? INGEN SOM HAR DETTA PROBLEM ????????????????????????????????? Fick samma problem på bland annat king.com och zedge.net så jag gick över till ett brinnande djur av generation 4 som fungerar mycket bättre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 Fick samma problem på bland annat king.com och zedge.net så jag gick över till ett brinnande djur av generation 4 som fungerar mycket bättre. Kompabilitetsvyn finns och den funkar riktigt bra, även på dina sidförslag. Nu använder jag FF4 och har inte för avsikt att byta... men har inte stött på många sidor med IE9 som inte funkar med eller utan kompabilitetsvyn... Det var samma när 8:an kom och det tog lite tid innan sajterna anpassades till den nya webbläsaren. // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson Posted March 24, 2011 Author Share Posted March 24, 2011 Något exempel på någon sida som inte funkar? alltomwindows.se och några fler... ???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 alltomwindows.se och några fler... ???? Kompabilitetsläget fixade det här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson Posted March 24, 2011 Author Share Posted March 24, 2011 Kompabilitetsläget fixade det här. ???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 ???? http://www.tipsomvista.se/internet-explorer/43-internet-explorer/466-kompatibilitetslaege-i-ie8-ordnar-webbsajterna.html http://www.tipsomvista.se/internet-explorer/43-internet-explorer/589-sa-loeser-du-3-vanliga-problem-med-internet-explorer-8.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 (edited) Är det någon som har en susning om när IE9 kommer på Windows Uppdate. Tänkte vänta med att instalera det på min dotters data tills dess att det kommer där ?? Lasse B Edited March 28, 2011 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 Hej, den version som är ute nu, RTM, kommer att uppdateras i fortsättningen via Windows Update. Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts