Gå till innehåll

Norton Internet Security 2011 ( 2012 ) [ LÖST ]


Recommended Posts

Postad (redigerade)

Fråga.

Som ni ser har jag Norton 2011.

Efter det att jag tagit hem IE9, så tittade jag på Hantera tillägg.

Där fins det 3 st från Norton som är inaktiverade, följande är:

Norton Toolbar

Symantec NCO BHO

Symantec Intrusion Prevention

Skall dessa vara inaktiverade, det går ju att aktivera dom om man vill, kommer inte ihåg hur det var med IE8 ??

Är osäker på vilken funktion dom fyller ??

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

den första är ju en vanlig Toolbar, som kan ge snabb åtkomst till Nortons webbtjänster,

den andra Phising Prevention, mot nätfiske, lösenord o annat, den tredje ett intrångskydd.

Du kan ju själv välja vad du vill ha aktiverat.

De kan göra ditt surfande en aning trögare,

Så prova att aktivera ett i taget, och se hur du upplever det.

Det är absolut inte ett måste att ha dem aktiverade, eftersom du har ett grundskydd via programmet, Norton.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får förstås ökad säkerhet om du har dem aktiverade, åtminstone gäller det de sista två. Om engelska går bra finns det en beskrivning på http://us.norton.com/products/tutorials/overview.jsp?pvid=n3604&tutid=norton_toolbar och med mer info om man väljer Tutorials eller Features. Sedan är det ju bara du som vet om du behöver det utökade skyddet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 månader senare...

Fråga.

Är det någon som har laddatner Norton Internet Security 2012, som släppts ??

I så fall, är det stor skillnad på 2011 alt 2012 ?

Undrar om man måste ta bort 2011 innan man tar hem 2012, tror att jag läst någonstans att installationsguiden i 2012 tar bort tidigare utgåva, men är ej riktigt säker.

Tacksam för eventuella synpunkter.

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddade ner 2012 verisonen genom att köra Support -> Sök efter ny version från programmets huvudmeny.

Kommer sedan upp en internetsida där det står vad som är nytt i 2012 versionen, sedan bara att klicka vidare för att installera programmet.

Installeras över den gamla versionen + behåller gamla inställningar automatisikt.

Efter omstart av datorn, körde jag manuellt LiveUpdate för att få de senaste virusdefinitionerna mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svensk version installerad automatiskt.

För att vara ärlig, så märker jag ingen skillnad efter uppdateringen. Misstänker dock att några inställningar/funktioner är nya under skalet.

Dock tacksamt att man inte behöver köpa en ny version/uppgradering som hos Microsoft för att få den nya versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En nyhet verkar vara en inloggning/lösenordshanterare för webbsidor.

Och den här var tillräckligt irriterande för att bli avaktiverad.

I teorin ska den ersätta webbläsarens funktion för att spara inloggningsuppgifter (avaktiverade sparandet av deras uppgifter) och importerade också sparade uppgifter från dem, men det blev mest klydd och man fick sitta och mata in uppgifterna igen.

Redigerad av Cynthia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...