Teodor Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 Windows Sidebar drar 50%. Jag har en dual core processor. Någon som vet varför? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 Jag ser inte ens att du har Sidebar igång (på skärmdumpen/skrivbordet alltså)... annars handlar det väl om vilken typ av Gadgets du har igång där. Använder du inte gadgets så kan du avaktivera Sidebar. Guide hittar du här // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teodor Posted March 16, 2011 Author Share Posted March 16, 2011 Jag använder 1 gadget och den ser du på skämdumpen. Det är Tuneup Utilities. Det är den enda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 Ahaaaa... ok. Min spontana reaktion är ju "Väck med den"... Om en enskild gadget är så resursslukande så är den, enligt min mening, inte värd att ha igång. Nu får du ju sätta det i relation med hur du använder just den gadgeten. Stäng den och sätt på någon annan gadget, t ex klockan, och se skillnaden. // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teodor Posted March 16, 2011 Author Share Posted March 16, 2011 Jo, men jag tror inte att det är den som gör så att den använder 50% för att nu så använder den inget Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 Som jag skrev... stäng ner gadgeten och starta en annan t ex klockan. Se om det gör skillnad. TuneUp Gadgeten kan mycket väl ligga och tugga ändå fast den inte "använder något" som du uttrycker det. // Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teodor Posted March 17, 2011 Author Share Posted March 17, 2011 Ska göra det nästa gång det händer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts