Gå till innehåll

Kan inte ansluta automatiskt till wifi


sethakan

Recommended Posts

Jag kör wifi från min mobil till datorn.

När jag skall koppla upp mig till wifi brukar det vara en signalstyrkeskala och alternativet "anslut automatiskt".

Men när jag skall koppla upp mig till mobilens wifi är det istället tre datorer med streck mellan och inte något alternativ om att ansluta automatiskt.

Det funkade skitbra på en win vista när jag testade men inte min win7.

Plz help :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu fått reda på att telefonen startar ett Ad-hock nätverk, jag är inte hundra på vad det är men det spelar ingen roll för även detta skall gå att spara om jag läser i olika guider.

Dock får jag inte alternativet spara nätverk eller anslut automatiskt?

Någon som vet om jag gör något fel?

Untitled-1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukade du gå den här vägen via ett ad hoc-nätverk förut? Vad är det för mobil - det brukar vara USB-kabel eller bluetooth som gäller om man vill använda en smartphone som modem - tror fortfarande inte Android stödjer ad hoc nätverk (de hittar det men kan inte ansluta) och knappast heller iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukade du gå den här vägen via ett ad hoc-nätverk förut? Vad är det för mobil - det brukar vara USB-kabel eller bluetooth som gäller om man vill använda en smartphone som modem - tror fortfarande inte Android stödjer ad hoc nätverk (de hittar det men kan inte ansluta) och knappast heller iPhone.

Brukade?

Ok, det är då inte en inställning i Windows om jag förstår det rätt. Jag har en HTC Hero och kör alltså Android.

:P Tack Manneman :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte ens jag förstår frågan.

Har du ett trådlöst nätverk hemma som det funkar bra att ansluta båda dator och Hero till? Och där går det att välja anslut automatiskt?

Men du vill även kunna använda din Hero som wifi accesspunkt och ansluta en dator trådlöst direkt till den för att kunna surfa på ditt mobilabonnemang? Och det funkar men du kan inte välja att datorn ska ansluta automatiskt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte ens jag förstår frågan.

Har du ett trådlöst nätverk hemma som det funkar bra att ansluta båda dator och Hero till? Och där går det att välja anslut automatiskt?

Men du vill även kunna använda din Hero som wifi accesspunkt och ansluta en dator trådlöst direkt till den för att kunna surfa på ditt mobilabonnemang? Och det funkar men du kan inte välja att datorn ska ansluta automatiskt?

Mmm, nästan. Jag har inget fast internet hemma alls, jag använder bara min mobil.

Tidigare använde jag usb men rummet jag sitter i ligger mitt i lägenheten och har lite sämre täckning.

Nu när jag kör min Hero som wifi accesspunkt och telefonen står i en docka i ett fönster har jag 5mbit

och det är helt ok.

Det är inget jätteproblem men irriterande, dessutom trodde jag att jag skulle få ett svar typ som:

"gå in i kontrollpanenen, klicka... åsså bara det löste sig.

Sen tittar man på teven å ser om Japan och Lybien och hur dom har det där, då känns det inte som något jätteproblem direkt.

Kanske jag skall nöja mig med att ansluta manuellt :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Japan-tankarna - kan bara hålla med och instämma

Jag tror alltså inte android och ad hoc-nätverk fungerar utan extra programvara. Googla "android ad hoc" så finns det massor av läsning.

Redigerad av Ollie
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...