LeffeB Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 Har en kompis vars utforskare visar USB-portarna som flyttbara diskar "Flyttbar disk (G:)""Flyttbar disk (H:)" ......o.s.v. TROTS att ingenting är anslutet. På min PC syns ingentingen förrän jag pluggar in något i porten. Vilket är rätt, har han eller jag strul??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 Hej Vad jag sett är det olika, förmodligen hur bra drivrutiner det är. En USB pryttel ska ju också egentligen "avmonteras" om man ska vara noggran. Jag själv gör aldrig det.......... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeffeB Posted February 26, 2006 Author Share Posted February 26, 2006 Inte kul när obefintligt lagringsmedia visas. ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 Inte kul när obefintligt lagringsmedia visas. ;D Hmmm, då får man väl titta efter om det sitter nåt ipluggat.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 En del HP-burkar har ju externa hårddiskar som man pluggar in via USB inuti datorn... dvs utifrån ser man inte enheten med det är ändå en "flyttbar disk". Kan det vara så? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeffeB Posted February 26, 2006 Author Share Posted February 26, 2006 Nepp, detta handlar om en Dell. Och den visar USB-portarna. Klickar man på en av dem i utforskaren och inte har något ipluggat så kommer ......."H: är inte tillgänglig......." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EnRIz Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 Har en Dell Dimension 9150 med 7in1 minneskortsläsare, den visar minneskortläsarna som USB enheter. Kolla om det är så. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeffeB Posted February 28, 2006 Author Share Posted February 28, 2006 Har en Dell Dimension 9150 med 7in1 minneskortsläsare, den visar minneskortläsarna som USB enheter.Kolla om det är så. Jepp! Det var lösningen på bryderiet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts