Jump to content

Undertext?! Hjälp!

Recommended Posts

Hejsan

Jag håller på att gå i en miljon bitar, vet inte var jag ska lägga min fråga men testar här...

Jag ser mycket filmer, de flesta i avi format som laddas på ett usb minne som sätts i min dvd.

Eftersom det i regel är engelska filmer klarar jag mig utan text men nu har jag en dansk film som lockar väldigt, jag finner den dock inte med text någonstans, SÅ: hur i helsicke får jag text till filmen?? Jag är totalt okunnig i detta ämne, men nog måste det väl gå att fixa på ett relativt lätt sätt? jag har suttit på youtube i flera dagar o set tutorials o laddat hem olika program men får det inte att funka. Jag har alltså Nattevagten och Nattevagten.srt. Jag har i VLC fått dom tillsammans men jag vill ju slå ihop dom o ladda filmen på ett usb minne.

Jag har kämpat med detta som en tok o känner mig säker på att det inte alls ska vara så svårt. :( Känner mig som ett fån men;

Snälla nån, kan jag få hjälp med detta, nån form av "enkel lösning", som jag tror finns :unsure:

Tacksam för svar...

Har redigerat bort torrentnamnet... läs forumreglerna! //Manneman

Jag är inte riktigt 100 på detta... men vad jag förstår så måste du antingen ha en DVD-spelare som stödjer *.srt textning eller så måste du "baka" in texten i en DVD-konvertering, alltså där du konverterar t ex en avi till *.vob filer som ligger i en VIDEO_TS mapp. ConvertXtoDVD klarar av srt-formatet.

ConvertXtoDVD är tyvärr inte gratis...

// Manneman