crillez Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 (edited) Har planer på en ny bärbar dator, har tittat på 13" skärm med windows 7 och har märkt att det inte är helt ovanligt med "endast" 2 gb RAM minne iallafal när det gäller hygglig prisklass mellan 4-5 tusen kr, min fråga blir då om det räcker med det? Datorn kommer att användas till surf, spotify lyssning ev. spel på spelo.se där sonen brukar hänga ibland. Jag jämför med laptopen jag har idag som är 2 år gammal, vista, 15,6" och den har 4 gb RAM minne... Vad säger ni? MVH Crille Edited March 27, 2011 by crillez Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 Går det att utöka RAM-minnet till 4 GB om man skulle vilja det senare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crillez Posted March 27, 2011 Author Share Posted March 27, 2011 Ja på de flesta verkar det gå att uppgradera till 4gb.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 Välj en av dem så kan du ju uppgradera den dagen 2 GB inte räcker till längre. För det blir säkert som med XP, när XP var nytt gick det att köra bra på 256 MB RAM men idag krävs det åtminstone 1 GB därför att programmen man använder blir allt mer finessrika och med mer avancerade användargränssnitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 I vart fall jag upplevde en ganska stor prestandaskillnad om 2GB eller 3GB fanns i datorn när man kör Windows 7. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pusher Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 Har planer på en ny bärbar dator, har tittat på 13" skärm med windows 7 och har märkt att det inte är helt ovanligt med "endast" 2 gb RAM minne iallafal när det gäller hygglig prisklass mellan 4-5 tusen kr, min fråga blir då om det räcker med det? Datorn kommer att användas till surf, spotify lyssning ev. spel på spelo.se där sonen brukar hänga ibland. Jag jämför med laptopen jag har idag som är 2 år gammal, vista, 15,6" och den har 4 gb RAM minne... Vad säger ni? MVH Crille Till dom aktiviteterna som du nämnde så räcker 2 gig gott och väl. Ser absolut ingen mening att ha mer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts