Jump to content

Räcker 2gb RAM minne?

Recommended Posts

Har planer på en ny bärbar dator, har tittat på 13" skärm med windows 7 och har märkt att det inte är helt ovanligt med "endast" 2 gb RAM minne iallafal när det gäller hygglig prisklass mellan 4-5 tusen kr, min fråga blir då om det räcker med det?

Datorn kommer att användas till surf, spotify lyssning ev. spel på spelo.se där sonen brukar hänga ibland.

Jag jämför med laptopen jag har idag som är 2 år gammal, vista, 15,6" och den har 4 gb RAM minne...

Vad säger ni?

MVH Crille

Edited by crillez

Välj en av dem så kan du ju uppgradera den dagen 2 GB inte räcker till längre. För det blir säkert som med XP, när XP var nytt gick det att köra bra på 256 MB RAM men idag krävs det åtminstone 1 GB därför att programmen man använder blir allt mer finessrika och med mer avancerade användargränssnitt.

Har planer på en ny bärbar dator, har tittat på 13" skärm med windows 7 och har märkt att det inte är helt ovanligt med "endast" 2 gb RAM minne iallafal när det gäller hygglig prisklass mellan 4-5 tusen kr, min fråga blir då om det räcker med det?

Datorn kommer att användas till surf, spotify lyssning ev. spel på spelo.se där sonen brukar hänga ibland.

Jag jämför med laptopen jag har idag som är 2 år gammal, vista, 15,6" och den har 4 gb RAM minne...

Vad säger ni?

MVH Crille

Till dom aktiviteterna som du nämnde så räcker 2 gig gott och väl. Ser absolut ingen mening att ha mer.