Sandstone50 Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 HEj Jag håller på att fila på en webshop. Mycket material har jag ju skrivit en gån tidigare på annat ställe så det är ju bara att kopiera och klistra in TRODDE JAG JA..FEL... Jag använder textalk och supporten där säger att jag kan klistra in i anteckningar för då "neutraliseras" textkodningen och då kan ´jag kopiera därifrån och så in på en sida i Textalk. FUNGERAR INTE... jag är säker på att nån här vet exact vad jag ska göra i stället för att få det att fungera. Finessen med att först skriva i till ex. Word är ju att man får koll på slarvfel/felstavningar, som ju inte är så kul på en websida. Tackar på förhand och önskar alla en skön söndags em..... www.novinordic.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 Det ska funka som de säger. Efter att du klistrat in texten i Anteckningar ska du alltså markera all text i anteckningar och kopiera. Då har du blivit av med all formatering. Ett annat sätt är att direkt i word välja att spara dokumentet som oformaterad Text (.txt) istället för i det vanliga word formatet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 Ibland måste man spara .txt-dokumentet och kanske till och med stänga/öppna det för att bli av med formateringen från urklipp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandstone50 Posted March 27, 2011 Author Share Posted March 27, 2011 Va glad jag blev, till och med flera än ett förslag. Jag skrev i word, sparade som textfil och sparade sen dokumentet igen, öppnade det sparade dokumentet och kopierade därifrån till textalk, MEN NEJ!!!! Gjorde lika dant i Anteckningar, men nej... VAD återstår nu ??? Jo, jag kan så klart göra en bild av alltihopa och klistra in, men då blir det trixigare - mera jobb när jag ska pelta lite och ändra i texten... MEN jag ser ingen annan väg. Ytterligare förslag ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 Det skall också vara så här för att det skall bli rätt: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandstone50 Posted March 27, 2011 Author Share Posted March 27, 2011 Jag som nu har fått många goda råd/tips, och gör precis efter "anvisningarna" men TJI, snälla ni ge inte upp. VAD KAN FELET VARA ?? (mitt Nokia Ovi suite får inte heller kontakt med telefonen helt plötsligt... tjatar om anslutning fast det är hur anslutet som helst trist, för jag gillar at skriva mina SMS från datorn) Så hur kollar jag om datorn är knäpp...??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts