Guldstrand Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 Någon som kan tipsa om ett lika enkelt och bra program som Movie Maker? Får inte movie maker att fungera riktigt på win 7. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 Är det Windows Live Movie maker 2011 du har? http://explore.live.com/windows-live-movie-maker?os=other Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 Prova om "VideoSpin" från Pinnacle kan vara något http://www.videospin.com/Redesign/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guldstrand Posted March 28, 2011 Author Share Posted March 28, 2011 (edited) Är det Windows Live Movie maker 2011 du har? http://explore.live.com/windows-live-movie-maker?os=other Ja, och jag har problem med att starta det programmet. Har även testat att installera om det flera gånger, men tyvärr med samma resultat. Programmet påstår att det har med mitt grafikkort att göra. EDIT: Följande ruta poppar upp när jag försöker att starta programmet. Edited March 28, 2011 by Guldstrand Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 Då kommer frågan... vad har du för grafikkort och hur mycket grafikminne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guldstrand Posted March 28, 2011 Author Share Posted March 28, 2011 (edited) Prova om "VideoSpin" från Pinnacle kan vara något http://www.videospin.com/Redesign/ Har problem med att installera det programmet av någon underlig anledning. (se bifogad bild ) Då kommer frågan... vad har du för grafikkort och hur mycket grafikminne? Jag har ett nyinköpt ATI Radeon HD 4650/AGP. Edited March 28, 2011 by Guldstrand Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Ditt grafikkort stöder Movie Maker Live 2011 med marginal... Då frågar jag om resten av datorn, cpu mer än 1,6ghz och 1gb minne? Om du har det, så undrar jag över BIOS inställningar etc.. Har Movie maker fungerat tidigare? Är det Windows 7 eller Vista med sp2? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guldstrand Posted March 29, 2011 Author Share Posted March 29, 2011 Ditt grafikkort stöder Movie Maker Live 2011 med marginal... Då frågar jag om resten av datorn, cpu mer än 1,6ghz och 1gb minne? Om du har det, så undrar jag över BIOS inställningar etc.. Har Movie maker fungerat tidigare? Är det Windows 7 eller Vista med sp2? Ok, bra att veta... CPU: 2.4 RAM: 2GB OS: Windows 7 Ultimate Har aldrig testat Movie Maker med denna dator, eller med detta grafikkort tidigare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 En fråga, Är det samma dator som du har problem med explorer.exe och winini.exe? Om det är den datorn, prova att skanna med Malwarebytes mbam, gratisversionen räcker. När du gör det, avaktivera realtidsskanning i MSE om du har den kvar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guldstrand Posted March 29, 2011 Author Share Posted March 29, 2011 En fråga, Är det samma dator som du har problem med explorer.exe och winini.exe? Om det är den datorn, prova att skanna med Malwarebytes mbam, gratisversionen räcker. När du gör det, avaktivera realtidsskanning i MSE om du har den kvar. Ja, det stämmer. Har redan kört "Malwarebytes" flera gånger, utan resultat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Har du laddat ner och installerat korrekt drivrutin för ditt grafikkort från ATI's hemsida? eller har du bara låtit Windows själv installera detta kort? För det ser på dina dialogrutor ut som att du kör Vista basic temat, (vilket väljs automatiskt om man inte har ett grafikkort som klarar AERO, vilket ditt kort borde göra tycker jag för det är väl ett 1GB kort?) Prova uppdatera till senare drivrutin och prova även att köra "prestandaklassificeringen" under prestandainformation och -verktyg" i kontrollpanelen, då kanske ett allt för lågt betyg för ditt grafikkort där hindrar dig från att starta movie maker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marion Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Prova om "VideoSpin" från Pinnacle kan vara något http://www.videospin.com/Redesign/ Jag kika lite på några u-tubeklipp på den. Den verkar vara avsevärt smidigare än moviemaker, som är kass, kör du den själv? marion Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guldstrand Posted March 30, 2011 Author Share Posted March 30, 2011 Har testat "videospin" nu, och tycker att det programmet är lite svårare än gamla "movie maker" (för win XP), samt att det saknas en del funktioner. Vet inte hur den nya "movie maker" ser ut eller fungerar, då jag inte kan starta programmet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guldstrand Posted March 30, 2011 Author Share Posted March 30, 2011 Har du laddat ner och installerat korrekt drivrutin för ditt grafikkort från ATI's hemsida? eller har du bara låtit Windows själv installera detta kort? För det ser på dina dialogrutor ut som att du kör Vista basic temat, (vilket väljs automatiskt om man inte har ett grafikkort som klarar AERO, vilket ditt kort borde göra tycker jag för det är väl ett 1GB kort?) Prova uppdatera till senare drivrutin och prova även att köra "prestandaklassificeringen" under prestandainformation och -verktyg" i kontrollpanelen, då kanske ett allt för lågt betyg för ditt grafikkort där hindrar dig från att starta movie maker. Ja, det är ett kort på 1GB. Verkar inte som att jag kan hitta någon drivrutin som fungerar till Windows 7. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 Testa med drivare för Vista och kolla. Kör du 64 bit eller 32 bit OS? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 (edited) http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/CatalystAGPHotfix.aspx Grafikdrivrutin finns här... Edited March 30, 2011 by Venoms Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guldstrand Posted March 30, 2011 Author Share Posted March 30, 2011 (edited) Testa med drivare för Vista och kolla. Kör du 64 bit eller 32 bit OS? 32-bitars http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/CatalystAGPHotfix.aspx Grafikdrivrutin finns här... Om jag inte minns helt fel, så har jag redan testat den. Edited March 30, 2011 by Guldstrand Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 Du har fler problem i din andra tråd... som antagligen måste lösas innan du får rätsida på detta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guldstrand Posted March 30, 2011 Author Share Posted March 30, 2011 Du har fler problem i din andra tråd... som antagligen måste lösas innan du får rätsida på detta. Jo, det är förmodligen så. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guldstrand Posted April 1, 2011 Author Share Posted April 1, 2011 Efter att jag valde att omformatera hårddisken, och installerade en ren kopia av Windows 7, så fungerar "movie maker" utan problem. Nu har jag dock fått ett mystiskt problem med själva "live messenger" istället. (se bild) Har givetvis försökt att installera om bara messenger, samt att reparera, men inget verkar hjälpa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 Åter igen, grafikkorts drivrutin har du installera det? Du kanske kan prova "Disable all Messenger animations" härifrån: http://apatch.org/tips-and-tricks-for-messenger/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 har du installerat moderkortsdrivrutiner från tillverkaren och grafikkortets drivrutiner? Det ser ut som ett drivrutinsfel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts