Gå till innehåll

Alternativ till Movie Maker?


Recommended Posts

Postad (redigerade)

Är det Windows Live Movie maker 2011 du har?

http://explore.live.com/windows-live-movie-maker?os=other

Ja, och jag har problem med att starta det programmet.

Har även testat att installera om det flera gånger, men tyvärr med samma resultat.

Programmet påstår att det har med mitt grafikkort att göra.

EDIT: Följande ruta poppar upp när jag försöker att starta programmet.

post-10559-0-13145100-1301353901_thumb.p

Redigerad av Guldstrand
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Prova om "VideoSpin" från Pinnacle kan vara något

http://www.videospin.com/Redesign/

Har problem med att installera det programmet av någon underlig anledning. (se bifogad bild

post-10559-0-45493400-1301349994_thumb.p)

Då kommer frågan... vad har du för grafikkort och hur mycket grafikminne?

Jag har ett nyinköpt ATI Radeon HD 4650/AGP.

Redigerad av Guldstrand
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt grafikkort stöder Movie Maker Live 2011 med marginal...

Då frågar jag om resten av datorn, cpu mer än 1,6ghz och 1gb minne?

Om du har det, så undrar jag över BIOS inställningar etc..

Har Movie maker fungerat tidigare?

Är det Windows 7 eller Vista med sp2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt grafikkort stöder Movie Maker Live 2011 med marginal...

Då frågar jag om resten av datorn, cpu mer än 1,6ghz och 1gb minne?

Om du har det, så undrar jag över BIOS inställningar etc..

Har Movie maker fungerat tidigare?

Är det Windows 7 eller Vista med sp2?

Ok, bra att veta...

CPU: 2.4

RAM: 2GB

OS: Windows 7 Ultimate

Har aldrig testat Movie Maker med denna dator, eller med detta grafikkort tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga, Är det samma dator som du har problem med explorer.exe och winini.exe?

Om det är den datorn, prova att skanna med Malwarebytes mbam, gratisversionen räcker.

När du gör det, avaktivera realtidsskanning i MSE om du har den kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga, Är det samma dator som du har problem med explorer.exe och winini.exe?

Om det är den datorn, prova att skanna med Malwarebytes mbam, gratisversionen räcker.

När du gör det, avaktivera realtidsskanning i MSE om du har den kvar.

Ja, det stämmer. :rolleyes:

Har redan kört "Malwarebytes" flera gånger, utan resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du laddat ner och installerat korrekt drivrutin för ditt grafikkort från ATI's hemsida?

eller har du bara låtit Windows själv installera detta kort?

För det ser på dina dialogrutor ut som att du kör Vista basic temat, (vilket väljs automatiskt om man inte har ett grafikkort som klarar AERO, vilket ditt kort borde göra tycker jag för det är väl ett 1GB kort?)

Prova uppdatera till senare drivrutin och prova även att köra "prestandaklassificeringen" under prestandainformation och -verktyg" i kontrollpanelen, då kanske ett allt för lågt betyg för ditt grafikkort där hindrar dig från att starta movie maker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat "videospin" nu, och tycker att det programmet är lite svårare än gamla "movie maker" (för win XP), samt att det saknas en del funktioner.

Vet inte hur den nya "movie maker" ser ut eller fungerar, då jag inte kan starta programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du laddat ner och installerat korrekt drivrutin för ditt grafikkort från ATI's hemsida?

eller har du bara låtit Windows själv installera detta kort?

För det ser på dina dialogrutor ut som att du kör Vista basic temat, (vilket väljs automatiskt om man inte har ett grafikkort som klarar AERO, vilket ditt kort borde göra tycker jag för det är väl ett 1GB kort?)

Prova uppdatera till senare drivrutin och prova även att köra "prestandaklassificeringen" under prestandainformation och -verktyg" i kontrollpanelen, då kanske ett allt för lågt betyg för ditt grafikkort där hindrar dig från att starta movie maker.

Ja, det är ett kort på 1GB.

Verkar inte som att jag kan hitta någon drivrutin som fungerar till Windows 7. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att jag valde att omformatera hårddisken, och installerade en ren kopia av Windows 7, så fungerar "movie maker" utan problem.

Nu har jag dock fått ett mystiskt problem med själva "live messenger" istället. :angry: (se bild)

post-10559-0-37591500-1301639210_thumb.p

Har givetvis försökt att installera om bara messenger, samt att reparera, men inget verkar hjälpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...