CGD Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Jag har laddat hem en add-ons till Firefox. Den kom som en xpi fil och jag kan inte hitta hur jag skall hantera den och var den skall placeras för att fungera i Firefox. Jag har än så länge Firefox 3.6.16 och denna fil skall klara Firefox 4. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Normalt så brukar .xpi-filer installeras när man klickar på dem i Firefox i stället för att de laddas ner, men det ska gå bra så här också: Firefox - Arkiv - Öppna fil eller högerklicka på filen och välj "Öppna med" följt av att du väljer Firefox. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 ...eller så bara drar du den till ett öppet Firefox-fönster så installeras det... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted April 1, 2011 Author Share Posted April 1, 2011 Prövade Cecilias förslag vilket fungerade utmärkt. Kommer med en fråga om Firefox. I Internet Explorer kan man välja var tillfälliga filer och liknande kan sparas men så går tydligen inte att göra i Firefox? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 Se sidan http://www.infohole.com/blog/computing/firefox-cache-location/ men du gör det på egen risk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted April 2, 2011 Author Share Posted April 2, 2011 Bra tipps. Kan du allt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted April 2, 2011 Share Posted April 2, 2011 Hehe, nej då, långt ifrån för det sista googlade jag fram för att över huvud taget veta om det var möjligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts